Storingen

MichaHemmes

Nieuw lid
Goedemiddag iedereen.

Ik heb mijzelf zojuist aangemeld, zal me later op de middag even netjes voorstellen met wat fotootjes van de Polo!
Op dit moment rij ik ongeveer een maand of 4 met de Polo 6C BlueMotion en op zich bevalt deze auto mij prima vind het een hele vooruitgang met de vorige BM!
Helaas heb ik wel een aantal probleempjes gehad:

- Start Stop systeem nooit gefunctioneerd, tot op heden nog steeds niet
- Massavliegwiel stuk na 18.000 KM
- Meerdere malen in noodloop, niet harder dan 25 km/h
- Navigatiesysteem stopt met herberekenen na exact 2x verkeerd rijden ("doet het lekker zelf maar!")
- Lampje stuurbekrachtiging is paar keer kort aangegaan.
- Airbagring in het stuur stuk.

Dealer heeft netjes geholpen en storingen met de noodloop opgelost alsmede het massavliegwiel en de airbagring, uiteraard in garantie.
Nu is volgens deze dealer nog wel de koppeling beschadigd doordat het massavliegwiel vanuit de fabriek nooit goed gezeten heeft en schijnt het lastig te zijn om deze mee te claimen voor de garantie.
Dit betekent moeilijk starten na afslaan en een hoop gerommel en geratel bij stationair loop.
De auto is in dienst als lesauto en ik begrijp dat een lesauto een hogere slijtagefactor heeft als een particulier gebruikte auto, echter de dealer geeft toe dat deze schade komt omdat het massavliegwiel vanaf het begin niet in orde was.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen als de fabriek niet over de brug komt met vergoeding van de kosten voor een nieuwe koppeling.
Het aanbod wat ik nu heb is dat als de fabriek wederom vergoeding zou weigeren, ik de materiaalkosten van € 300,- moet betalen.

- Micha

Volkswagen  Polo 6c 
Persoonlijk zou ik de koppeling laten vervangen, want ik denk dat het anders toch nog wel een keer moet gebeuren tijdens de levensduur van de auto en gerammel en geratel van je koppeling zal de slijtage zeker niet ten goede komen.

Auto terugbrengen :P Dit hoort gewoon niet, koppeling hoort meteen goed te zijn. Dat de fabriek wellicht geen coulance geeft is jammer voor de dealer, maar de dealer hoort jou gewoon een goede auto te verkopen.
In principe heb jij niks met de fabriek/importeur van doen, je hebt immers bij de dealer gekocht en niet bij de importeur. De dealer heeft een marge en je betaalt wellicht wat afleverkosten. Als je de auto gelijk bij PON zou kunnen kopen zou hij wel wat goedkoper zijn.
Dus, probleem voorleggen aan de dealer. Niets aantrekken van wat de fabriek wil, de dealer is je contactpersoon.

Maar, belangrijkste is om gewoon vriendelijk te blijven. Ik ga er vanuit dat je dit ook wel doet. Niet op je strepen gaan staan.

Vraag je dealer eens toe te lichten waarom zij vinden dat jij die 300 euro moet betalen. Je hebt immers vanaf het begin af aan betaald voor een goede auto.

Ik zou iig niet zonder meer die 300 euro betalen

Auto terug geven dan dit is wel ernstige klachten vooral dat vliegwiel Ik denk dat dit echt een maandagmorgen of vrijdag middag auto is

- Start Stop systeem nooit gefunctioneerd, tot op heden nog steeds niet
Let op als iets niet aan de eisen voldoet zoals Climat control aan blijft de auto lopen

Deze gebreken vallen natuurlijk gewoon binnen de garantie. De dealer is waarschijnlijk een Pon-bedrijf en die hebben de opdracht zo lang mogelijk garantieclaims af te houden.
Pon importeert vanuit Duitsland zónder garantieaanspraken op de VAG-groep. Pon neemt dit over. Daardoor kunnen zij goedkoper inkopen. Nadeel is wel dat je volledig afhankelijk bent van Pon Nederland of zij de claim honoreren. Een kleine kanttekening: volgens mij staat er in de garantievoorwaarden een speciale paragraaf over lesauto's. Dat moet je even uitzoeken.
Als laatste middel kan je driegen met een rechtsgang. Ook dat kan je vriendelijk brengen zonder iemand in de gordijnen te jagen.

Geen problemen gehad met garantieafhandelingen, sowieso nog nooit bij VW. Voor m'n 6C heb ik zelfs al een nieuw stuur gehad omdat ik niet tevreden was over de kwaliteit van het leer.

Anyway, wat betreft de navigatie. dat is een bekend probleem. je dealer 'aansturen' om het te fixxen (hij maakt hem gewoon). zie ook mijn topic;

http://www.mypolo.nl/xenforo/index.php?threads/polo-6c-navigatieproblemen-herberekenen-route.7778/
Hoop dat we nog wat horen van de topicstarter; niet meer gezien op het forum sinds het posten van z'n eerste bericht.

Volkswagen  Polo 6C Highline 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!