Storingscode: p242a00, voeler, 3 uitlaatgastemp. cilinderrij 1 + start/stop werkt niet meer

ninho

Nieuw lid
heren,

Ik heb een storing zoals vermeld in de titel. Heb een temperatuur sensor vervangen (zie foto) maar het lampje (knippert: storing in motorregeling) wil niet uit. Heb ergens op internet gelezen dat er 2 uitlaatgastemperatuur sensors zijn. Kan het zijn dat ik de verkeerde heb vervangen? Is dit probleem bij iemand bekend en wat betekend dit voor de gezondheid van mijn polo? Ik ben van plan om er mee naar zuid Spanje te rijden.. De sensor was niet goedkoop.

Hopende dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mvg,
Ninho

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    208.6 KB · Weergaven: 93
  • image.jpeg
    image.jpeg
    230.1 KB · Weergaven: 104
  • image.jpeg
    image.jpeg
    178.8 KB · Weergaven: 91
  • image.jpeg
    image.jpeg
    593.3 KB · Weergaven: 79
Volkswagen  Polo 1.2 bluemotion comfortline 
hallo welkom op dit forum
er zitten 3 temperatuur sensoren in je uitlaatsysteem waarschijnlijk heb je de verkeerde vervangen
sensor 3 zou in principe de senor na het roet filter zijn
deze sensoren zijn zeer belangrijk voor de werking van je roetfilter
als de sensor continu defect is is deze simpel door te meten en of uit te lezen
ook zie ik dat je geen originele sensor heb gebruikt ik zeg niet dat deze slecht is maar met bepaalde sensoren ga ik liever voor origineel
in ieder geval de storing wel oplossen in het ergste geval blijft je motor regenereren wat zelfs motorschade kan opleveren
groet donna

• Leuk
Waarderingen: Maik
hallo welkom op dit forum
er zitten 3 temperatuur sensoren in je uitlaatsysteem waarschijnlijk heb je de verkeerde vervangen
sensor 3 zou in principe de senor na het roet filter zijn
deze sensoren zijn zeer belangrijk voor de werking van je roetfilter
als de sensor continu defect is is deze simpel door te meten en of uit te lezen
ook zie ik dat je geen originele sensor heb gebruikt ik zeg niet dat deze slecht is maar met bepaalde sensoren ga ik liever voor origineel
in ieder geval de storing wel oplossen in het ergste geval blijft je motor regenereren wat zelfs motorschade kan opleveren
groet donna

Ik heb inderdaad de verkeerde vervangen. Wat betreft de sensor die ik in eerste instantie heb veranderd, dit is een orginele, hij zat alleen niet in een orginele verpakking (leverancier). Heb nu de goede besteld en verwacht hem rond een uur of 16:00 uur. Ben benieuwd of dan alles weer normaal is en of het start/stop systeem weer werkt.

Volkswagen  Polo 1.2 bluemotion comfortline 
Ik heb precies het zelfde met mijn auto

Ma mijn monteur zegt dat het de sensor is met het bruine stekkertje

Is het bij u opgelost doormidden de sensor? Hoop nog antwoord te krijgen wand zie dat de post al een lange tijd geleden is
Mvg

Volkswagen  Polo 6R 
Denk niet dat hij gaat reageren, hij is 1 jaar en 48 weken geleden voor het laatst ingelogd.

Seat  Arona 2020 
Ook niemand anders enige kennis van dot probleem?

Vermoedelijk gewoon ook je temp sensor kapot,dit gebeurd wel vaker. uitzoeken welke storing er exact in zit. De storing geeft ook aan welke evt stuk is. 1,2of3.

Tempvoeler 1 zit voor turbo , tempvoeler 2 voor roetfilter, en tempvoeler 3 na roetfilter... op etka kunnen ze bij de dealer zo zien welke je dan nodig bent

Volkswagen  Golf GTI ED35 
Ja dat is werk voor niets ma ik zit allemaal maar te wachten wand ik kan zelf niet uitlezen ik weet welke sensor het is heb hem ook gehaald ma me monteur laat het af weten en dat was allemaal nog niet zo erg gwst ma ik ben de auto nog aant invoeren dus kan er ook nergens mee na toe rijden
Pff het zit allemaal niet mee
Wand het is ook natuurlijk weer niet zo als ik de sensor erin zet dat gelijk de foutmelding weg is?

Volkswagen  Polo 6R 
Ja dat is werk voor niets ma ik zit allemaal maar te wachten wand ik kan zelf niet uitlezen ik weet welke sensor het is heb hem ook gehaald ma me monteur laat het af weten en dat was allemaal nog niet zo erg gwst ma ik ben de auto nog aant invoeren dus kan er ook nergens mee na toe rijden
Pff het zit allemaal niet mee
Wand het is ook natuurlijk weer niet zo als ik de sensor erin zet dat gelijk de foutmelding weg is?
Kwestie van monteren en storing wissen

Volkswagen  Golf GTI ED35 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!