Stuur maakt soms raar geluid

2c25189d5362e7f6ebb4158ba314015b.jpg

het lijkt gelijk achter het stuur/ in het stuur weg te komen, het is enkel bij rijden ene keer stuur op rechtdoor andere keer tijdens sturen, iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn?
zie filmpje voor geluid:

Volkswagen Polo 6r 1.4 TDI Bluemotion bouwjaar 2014 oktober/ diesel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
volkswagen  polo 6r  1.2 
ik kan me niet meer indenken dan de kappen die tegen elkaar komen maar die heb je ook al gedemonteerd en hoor je het dan nog? Dit soort geluiden zijn helaas lastig terug te vinden
 
ik kan me niet meer indenken dan de kappen die tegen elkaar komen maar die heb je ook al gedemonteerd en hoor je het dan nog? Dit soort geluiden zijn helaas lastig terug te vinden

jaa heb de kappen al een paar keer er afgehaald en ook even zonder kappen gereden maar dat was het niet
454db987f3cea4c66074c8594eb49a0b.jpg
ik denk dat het precies tussen stuur en/ of het eerste ding zit maar geen idee wat voor functie die heeft en of ik die zelf zo kan vervangen of wat de kosten zouden kunnen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
volkswagen  polo 6r  1.2 
Ik heb dit ook gehad bij mijn golf 7 (zelfde stuur).
Leek alsof een veer los was van de airbag en hier bleek ook de fout te zitten. Onder garantie is er een nieuwe airbag in gekomen en het probleem was weg.
Als je wil controleren of dit het is, moet je hem onder het rijden aan de zijkant lichtjes indrukken zonder te claxonneren, dan zou het trillen weg moeten gaan.
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Ik heb dit ook gehad bij mijn golf 7 (zelfde stuur).
Leek alsof een veer los was van de airbag en hier bleek ook de fout te zitten. Onder garantie is er een nieuwe airbag in gekomen en het probleem was weg.
Als je wil controleren of dit het is, moet je hem onder het rijden aan de zijkant lichtjes indrukken zonder te claxonneren, dan zou het trillen weg moeten gaan.

Hi Yannick, ik denk idd dat het ook de airbag is, hoe kan ik dit regelen of dit garantie is of niet?[emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
volkswagen  polo 6r  1.2 
Even naar de dealer gaan mits je zelf weet of je nog garantie hebt.
Je kan evt wel door hun laten controleren of het inderdaad de airbag is maar hieraan zitten natuurlijk wel diagnose kosten verbonden.
Mocht je geen garantie hebben zou ik daarna een airbag ergens anders kopen (lees goedkoper als bij de dealer)
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!