Subwoofer afstellen

Goedemiddag,
Ik heb een subwoofer in mijn auto gemonteerd, alleen nu moet ik deze nog afstellen, hoe kan ik deze het best afstellen? (Zie foto).

Bijlagen

• 20200420_214918.jpg
    20200420_214918.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 43
Volkswagen polo  Polo 9n3 
Je kan inderdaad aan de knoppen gaan draaien, dat deed ik ook. Gevolg, bij elke stop die ik maakte ging ik toch weer even wat proberen af te stellen want het was nooit perfect. Toen vond ik een effectievere manier om dit te doen, namelijk: door middel van een berekening van de afmeting van de kist, en de wattages etc van de versterker en de sub kun je met behulp van een multimeter alles ideaal op elkaar afstemmen. Hierna nooit meer aan gezeten!

Dat doe je zo: Link!

Bijlagen

• IMG_3431.JPG
    IMG_3431.JPG
    1.2 MB · Weergaven: 28
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI 
Op gevoel. Wat jij prettig vindt.
Je kan ook naar een Car HiFi-shop gaan. Vele stellen je voor een bedrag de audioinstallatie af op de beste instellingen voor jouw auto (iedere auto is verschillend). Wellicht kun je zelfs je deuren laten isoleren, wat zorgt voor een nog beter geluid.

SEAT  FR 
afstellen is op gevoel en op gehoor. berekende afstelling klinkt voor de een wel prettig terwijl de ander er van rilt..

overigens heb ik het fenomeen "subwoofer in mn kofferbak" nooit echt gesnapt... je geeft je bagageruimte op voor een blaffer met evenveel vermogen als je motor... en wat is de meerwaarde? je binnenspiegel trilt iets meer en je bent geen claxon nodig om je komst duidelijk te maken .. maar das persoonlijk ghehehe

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Je hebt tokkies met een subwoofer of mensen met een subwoofer, @Catunambu. Een subwoofer hoeft niet per definitie je hele kofferbak in te nemen en de bass die het toevoegt aan je muziekpalet is toch wel erg lekker... Soms is het ook gewoon leuk om even de tokkie uit te hangen :p

SEAT  FR 
ik hang te tokkie uit met mn standaard installatie! hahaha! dreunt mij hard genoeg :tearsofjoy: :tearsofjoy: subwoofers ben ik niet meer nodig! niet over de top aanwezig, lekker diep en toch voldoende power!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Een sub die moet je niet horen, die moet je voelen!!!!
Alleen niet goed voor je gehoor.

Volkswagen  Polo AW GTI 
afstellen is op gevoel en op gehoor. berekende afstelling klinkt voor de een wel prettig terwijl de ander er van rilt..

overigens heb ik het fenomeen "subwoofer in mn kofferbak" nooit echt gesnapt... je geeft je bagageruimte op voor een blaffer met evenveel vermogen als je motor... en wat is de meerwaarde? je binnenspiegel trilt iets meer en je bent geen claxon nodig om je komst duidelijk te maken .. maar das persoonlijk ghehehe

Sub in je reservewiel, offer je ook geen ruimte op :cool:

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!