Subwoofer kabel door firewall

Hoi, ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Luuk en ben sinds een aantal weken eigenaar van mijn zwarte vw polo 1.4 uit 2009 (facelift van de polo 4).
Nu heb ik vandaag mijn nieuwe subwoofer binnengekregen en heb geprobeerd om deze aan te sluiten. Ik ben de gehele avond met een maat van me bezig geweest om de plus aansluiting door de firewall te krijgen om deze aan de sluiten aan de accu.
Wij kunnen nergens een gat of zo iets vinden, ook lukte een gat boren ook niet i.v.m. het isolatiemateriaal.

Heeft er iemand hier ervaring hiermee met mijn model? Ik kan een aantal dingen online vinden maar deze kloppen niet met wat ik in mijn auto kan vinden.

Volkswagen  Polo 9N 2009  1.4 80pk 
Als je al een gat in je firewall hebt geboord door het blik heen, dan gewoon met een schroevendraaier de isolatie kapot prikken.

Gebruik wel een rubbertje! Veel levens beginnen en eindigen door een gebrek aan goed rubber. In het geval van een dikke plus kabel (vaak verkeerd gezekerd) is het snel afgelopen als ie doorslijt op de blik rand.

De officiële kabeldoorvoer zit net onder de voorruit en is zeer slecht bereikbaar en of zichtbaar. Deze komt vaak ook weer net achter de rembekrachtiger uit waardoor je m niet tot nauwelijks ziet.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Ik heb nog geen gaatje kunnen boren, kregen hem niet door het staal heen. Boortje raakt steeds vol van al het isolatie materiaal.
Die doorvoer hadden we inderdaad gezien, waren van plan om vandaag te kijken of dat wat is, maar dus niet volgens jou.
Wat is de beste manier en plek om het gat te boren eigelijk?

Volkswagen  Polo 9N 2009  1.4 80pk 
Boren had niet nodig geweest, er zit namelijk al een rubber afdekking voor de motorkapontgrendeling voor landen die aan de andere kant van de weg rijden.
Onder het paravan boven de koelvloeistof pot zit het 2e rubber om in het motor compartiment te komen.
Zo heb ik de bekabeling doorgevoerd voor m'n alarm. ;)

1731601525072.png

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!