Subwoofer werkt niet

Goedenavond, ik ben een subwoofer aan t inbouwen, alles is aangesloten mijn versterker doet het, alleen mijn subwoofer niet, hoe kan dit? (Ik heb een excalibur 1000 watt subwoofer en 1200 caliber versterker)

Bijlagen

• IMG-20200420-WA0005.jpeg
    IMG-20200420-WA0005.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 21
  • IMG-20200420-WA0007.jpeg
    IMG-20200420-WA0007.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 21
Volkswagen polo  Polo 9n3 
@pigeon nee geen high low converter gebruikt, nieuwe radio met rca uitgangen gekocht. De sub is nieuw, zelf nog niet getest. Maar toen ik de motor starte en de radio aan ging kreeg ik ook een vonkje bij mn aarde kabeloogje. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?

Een subwoofer heeft een + nodig een Goede massa dus een - en een draad die hem aanstuurt deze kan je via je radio pakken(ook wel de remote genoemd)
Je kan deze ook aansluiten op de plus die over het contact gaat.

En een signaal dus een speaker input.
klopt dit allemaal dan moet die het doen.

@pigeon op deze afbeelding zitten ze hoe k ze nu heb zitten, al hoorde ik net dat je met 1 sub, de kabels op een andere uitgang moet zetten maar welke uitgang dan precies?

Bijlagen

• 20200420_205650.jpg
    20200420_205650.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 26
je speaker draden gaan eerst naar de versterker, vanuit de versterker gaan ze naar de speaker, in jou geval dus subwoofer.

Die dikke plus moet constant zijn dus vanaf je accu. Je massa ook vanaf accu of een goede plek op je carrosserie, en die remote op signaal van de radio.

Je had het over een vonk? Dat zou betekenen dat je kortsluiting had?
Als dat het geval is zou ik alle zekeringen controleren.
In het ergste geval is je versterker kapot.

Je kan de 2 speaker draden nog direct op je subwoofer doen en kijken of er geluid uitkomt,
Dan weet je zeker dat de speaker draden goed zijn.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!