T-Jay's Blauw bommetje (BlueGT)

Goede dag,


Ik ben T-Jay, op het moment van schrijven 23 jaar jong en woon ik samen met mijn vriendin in Den Helder. Naast de studie hou ik me graag bezig met de auto. Na een leuke Citroën Saxo gehad te hebben als eerste auto oxideerde deze hard weg waardoor hij niet meer door de APK kwam. Me vriendin en ik besloten hierna om samen een degelijke auto te kopen. Het viel nog niet mee om een auto te vinden die aan elkaars eisen en wensen voldeed.

Haar eisen:
  • Max €10 000
  • Max 50 000 km (anders was hij al "versleten")
  • Geen witte auto

Mijn eisen:
  • Max 90 000 km
  • GEEN C1, Aygo of 106.
  • Beter vermogen-gewichtsverhouding of bom vol opties
  • Cruise control
  • Minimaal xenon lampen of navigatie

Zodoende ben ik gaan zoeken en kwam ik uit op de Polo BlueGT. Deze werd eerst afgewezen door de prijs, maar toen ze hem had zien rijden was ze verkocht . Ik merkte al snel dat er niet veel van deze te koop zijn, laat staan de blauwe variant, maar we hadden er 1 gevonden. Echter werd deze net verkocht waardoor ik ook in Duitsland ben gaan zoeken. Hier trof ik hem aan bij een officiële Audi/VW/Mercedes dealer met slechts 26 500 km op de teller en van het bouwjaar 2013, zonder ook maar 1 kras en incl. een jaar garantie. Kortom, topstaat. Na de auto grondig bekeken te hebben en een proefrit wisten we het zeker en hebben we de auto gekocht. Ik heb hem laten importeren door ImportAuto's.nl wie ons met uitstekende service geholpen heeft. Gearriveerd in Nederland
20170731_152335.jpg 20170731_152316.jpg

Na ontvangst in Goes, zijn we direct door gereden naar Doel om hem hier vast te leggen op de gevoelige plaat. Hier een kleine selectie:
IMG_4547.JPG
IMG_4581.JPG IMG_4631.JPG IMG_4695.JPG IMG_4745.JPG
Helaas heeft enkele weken terug een vrouw in een parkeergarage schade veroorzaakt door onoplettend achteruit te rijden waarna ze weg is gereden zonder gegevens uit te wisselen. Omdat er een auto langs moest (kon anders geen kant op) is mevrouw terug ingestapt en probeerde de auto ergens anders te parkeren maar waarschijnlijk mede omdat ze geen parkeerplek kon vinden is ze weg gereden. Dit was meteen mijn harde les om voortaan direct het kenteken te noteren ongeacht hoe de situatie is. Schade:
  • Spatbord rechts voor gebroken;
  • Bumper rechts voor los, ophangpunt afgebroken, en in een hoek een klein scheurtje.
Verder geen blik of lak schade en zie je de schade aan de bumper niet/nauwelijks wanneer deze weer gemonteerd zit. Hierom ben ik op zoek naar het onderdeel nummer van het spatbord. Weten jullie dit? En hoe zoeken jullie zoiets op? Om deze vraag in de toekomst te voorkomen. Ik heb de workshopmanual en diverse andere sites al bekeken maar dit leverde niets op behalve de methode van (de)montage.

Nu hij steeds langer in het bezit is begint het steeds meer te kriebelen om hem unieker te maken. Zeker met alle leuke en mooie mogelijkheden die ik voorbij zie komen op de diverse fora. Zo zullen er op kort termijn nog diverse dingen toegevoegd/verandert worden.

Groetjes,
T-Jay
 
Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met deze mooie GT en inderdaad dike kleur.
Leuke intro en jammer van de schade zeg, wel aso om zomaar weg te rijden als je tegen iemand aangereden bent grrrrrr.
Hopelijk is de schade snel hersteld en is er niet meer kapot wat je misschien nu nog niet ziet.
 
Volvo  -  - 
Welkom!
Heel toevallig ben ikzelf ook opzoek naar een rechter voorscherm in de kleur Silkblue. Maar dat valt nog niet mee. Ik kreeg wel via onderdelenzoeker dit aanbod:
Nieuw rechter voorscherm: €27,13 incl BTW
Spuiten in kleur: €125,- incl BTW.
Verzendkosten. €13,50

Dit aanbod kwam van Vosparts.nl
http://www.vosparts.nl/spuiten-in-de-kleur

Misschien kun je er iets mee.

Ondanks de schade op het moment toch heel erg veel plezier gewenst van dit heerlijke karretje. En veel leesplezier hier op het forum.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
iedereen bedankt voor het warme welkom en de complimenten. Ik ben er ook erg blij mee. KawaZXR, zeker aso. Had het zelf ook niet verwacht nadat we al beiden uitgestapt waren om naar de schade te kijken en een kort gesprek hebben gehad. Het nieuwe was er wel meteen af zeg maar. Een monteur bij de dealer heeft er naar gekeken toen hij op de brug stond, dus ik verwacht (lees: hoop) dat het wel goed zit. Helaas door miscommunicatie is het niet direct verholpen. Bedankt Syste, onderdelenzoeker is nieuw voor me maar zo te zien ook zeker handig. Uiteindelijk via VosParts.nl ben ik bij het onderdeel nummer gekomen. Dus de schade wordt snel verholpen. Hier nog een foto voor het idee.schade05.jpg
 

Bijlagen

  • Schade01.jpg
    Schade01.jpg
    116.2 KB · Weergaven: 44
Onderdelenzoeker is een website waarop je aangeeft naar welk onderdeel je opzoek bent. Dan reageren sloperijen ( maar ook leveranciers van nieuwe delen) per mail naar je als ze het gezochte product op voorraad hebben.
Zo reageerde Vosparts bij mij dus met dit aanbod.

Laat je hen meteen ook het deel op kleur spuiten?
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Zat ik zelf ook over na te denken, maar vraag me af of dit toegevoegde waarde heeft? Aangezien het eigenlijk dan een vertaling zal zijn van: https://uk-polos.net/viewtopic.php?f=56&t=58703&start=675#p488080. Tuurlijk kan ik foto's/filmpjes toevoegen, maar denk dat Ciclo het vrij duidelijk neer heeft gezet voor zo'n eenvoudige aanpassing. Laat het maar weten, voor mij een kleine moeite om te doen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!