Tapje "info" aanvullen met:

Snowdude

Bekend lid
Is het misschien handig om het tapje "info"aan te vullen met informatie over oa diverse schroefsets?
Omdat toch veel mensen daar info over willen hebben is het misschien wel handig.
Zo heb je alle info in een keer bij elkaar ipv te moeten gaan zoeken?

8-)

Klinkt goed, je zou inderdaad een kopje 'verlagen' toe kunnen voegen met wat handige informatie. Veel mensen (waaronder ik) lijken te vergeten dat er meer bij komt kijken dan enkel de veren of schokdempers vervangen.

Is er misschien iemand die zin heeft om die pagina('s) voor ons te vullen met info? (daar bedoel ik mee, de text en plaatjes compleet inleveren zodat ik ze op een pagina kan plakken) we komen echt tijd te kort om aan alle wensen te voldoen!

Haha ik was er ook al mee bezig :P . Zou jij je stukje ook even naar mij kunnen sturen @Snowdude?.

Alvast bedankt!

Ik heb het volgende stukje geschreven, in schoefsets ben ik niet zo goed thuis dus mocht iemand nog op- of aanmerkingen hebben. Feel free to correct ;) .

Verlagen
We krijgen de laatste tijd veel vragen van leden die hun Polo willen verlagen, dit gaat gepaard met veel nieuwe topics die voor verwarring kunnen zorgen. Vandaar dat MyPolo.nl in samenwerking met haar leden deze pagina heeft geopend met alle informatie omtrent verlaging.

De voordelen van verlagen zijn een betere wegligging, stabiliteit en looks. Daarbij zijn verlagingsveren relatief goedkoop en schroefsets in hoogte en soms stugheid verstelbaar.

1.1 Verlaginsveren
Er zijn twee manieren om je auto te verlagen, te beginnen met het vervangen van de originele veren op de originele schokdempers. Hierbij worden nieuwe en kortere veren op de originele schokdempers geplaatst om zo een verlaging te realiseren van ongeveer 30mm. De grens hierbij ligt bij 60mm voor enkel de veren, ga je toch lager dan loop je het risico binnen de kortste keren kapotte dempers te hebben. Bij extreme verlaging word het grensbereik waarmee je de auto uit de slip kunt halen steeds kleiner. Het wordt aangeraden om progressieve veren te monteren, d.w.z. dat ze meer weerstand bieden naarmate ze verder doorveren.

1.2 Do’s & Dont’s
Do’s
- Houdt rekening met de diepgang, ga niet te laag met enkel veren.
- Laat je auto na het verlagen altijd uitlijnen, dit om ongelijke slijtage aan de banden te voorkomen.
- Indien je grotere of bredere wielen onder je auto wilt zetten en je auto wil verlagen, kun je beter eerst de verlaginsveren onder je auto monteren en dan pas de wielen. Dit om te voorkomen dat de wielen aanlopen in de wielkasten.

Dont’s
- Ga NOOIT zelf je veren afzagen.
- Veren staan onder hoge druk, gebruik dus altijd veerspanners.

1.3 Opmerkingen

2.1 Schokdempers en Schroefsets
Wil je meer dan 30mm verlagen dan is het wellicht verstandig om een schroefset te overwegen. Hiermee kun je lager gaan zonder veel in te lev eren aan comfort en betrouwbaarheid. Een schroefset is een combinatie van schokdempers en veren, deze zijn in hoogte verstelbaar gemiddeld van 30 tot 120 millimeter. Comfortabel voor alle dag en laag voor een meeting. Luxe varianten zoals het veelbesproken KW bieden tevens de mogelijkheid om tevens de hardheid in te stellen d.m.v. een draaiknop of een stelsleutel.

2.2 Do’s & Dont’s
Do’s
- Als je de schokdempers vervangt, doe dat dan per as.

Ja, ik heb wel opmerkingen bij puntje:
ad 1.1 Verlagingsveren
Het is echter verstandig om bij verlagen met alleen verlagingsveren op de originele schokdempers, niet verder te gaan dan max.30mm.
Wil je lager kun je beter voor een komplete verlagingsset gaan, te weten schokdempers plus veren óf een schroefset. Dus de aangegeven grens van 60mm is veel te extreem voor enkel en alleen verlagingsveren op de originele schokkers...met alle gevolgen vandien...

ad 2.1 Schokdempers en schroefsets
Als je lager wilt dan de maximale 30mm, kun je overwegen om een komplete verlagingsset aan te schaffen, bestaande uit kortere schokdempers plus veren. Een schroefset is hetzelfde als kortere schokdempers plus veren, echter deze zijn in hoogte en of hardheid verstelbaar.

Just my 2 cents...;)

Ik schrok echter wel toen ik las dat je met kortere veren op je orig.schokkers tot 6cm kan gaan :shock: beetje heel erg veel lijkt mij...
Mij is altijd verteld: kortere veren op orig.schokkers-->max.30mm (3cm) dan blijft het veilig.

Veiligheid voor alles! Ook bij verlagen... ;)

Misschien nog een tip: geef liever wat meer geld uit voor een goed, veilig en betrouwbaar set, dan geld "besparen" voor rommel..

@Polootje Dat is absoluut een tip die ik ook alle leden mee wil geven, goedkoop blijft duurkoop.

Wat beterft de verlaging van 60mm op de originele shocks, ik zou persoonlijk nóóit lager gaan dan 30mm zowel voor als achter. Maar er zijn leden die 30/50 hebben, ook in Duitsland is dit veel toegepast. Wat ik persoonlijk daar aan toe wil voegen is dat wanneer je passagiers moet vervoeren met 50mm achter, je auto flink door z'n vering gaat zakken. Té ver naar mijn mening.

@ Mypolocandy, waarom schokdempers per as vervangen??? Als de auto met alle 4 de pootjes van de grond af hangt is er niks aan de hand.

Voorzijde zou ik per zijde doen zodat je met monteren altijd aan de andere kant kan kijken hoe het ook alweer zat ;)

@Bas

Ja dit is een beetje een kromme zin, ik wil hiermee zeggen dat je altijd ALLE schokdempers moet vervangen. Niet één of alleen de voorste of achterste, maar alle 4. Vrij logisch maar toch :P .

@Snowdude Ik heb het gekezen, mooi stukje!. Zodra ik thuis ben zal ik het bij de rest voegen zodat Johan het op de site zetten ;) .

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!