Te grote banden/velgen volgens dealer, maar door hen geleverd?

215 is inderdaad aan de brede kant, echter denk ik dat het probleem eerder bij de velg zelf zit, maw dat deze te ver naar binnen staat( te hoge ET waarde). Ik denk dat er hier nog mensen op het forum met een 6r en 215 rijden, dus probleem zal niet aan de band liggen, alhoewel het natuurlijk wel beter is om te opteren voor een smallere..

Als je kan misschien ook eens een foto maken waar je ongeveer kan zien hoe ver de velg naar binnen staat? (bovenaanzicht of voor/achteraanzicht recht op recht)
 
denk dat de velg-maat inderdaad het probleem is, veel mensen hier rijden ook gewoon op 215/45-17 zonder dat het aanloopt, kun je aan de binnenkant van je velg een op de spaken kijken? hier staat ergens de ET waarde in vermeld!

Je moet het zeker NIET pikken, hun leveren jou ondeugdelijke spullen, dan zorgen ze maar dat het opgelost wordt, dan wel met een setje smallere banden of een compleet nieuwe set met juiste maten!
 
Ik rij zwaar verlaagd met 17 inch 215/40/17 en er loopt niks aan dus t zit m in de velg of je binnenschermkap
als je wielen binnen de auto vallen zou ik zeggen spacer van 5mm ertussen en dan is t misschien wel over.

maar de vw dealer is de verantwoordelijke ervoor die heeft het als passend verkocht..

succes
 
bovendien is een zichtbaar aanlopend wiel apk afkeur,
dus is het theoretisch gezien niet veilig.
in praktijk zal het allemaal wel meevallen,
maar je hebt het zelf al ontdekt dus zal er duidelijk slijt sporen zijn.
allemaal afhankelijk van jou koop contract denk ik wie er verantwoordelijk is.

radio ontvangst is wel wat aan te doen,
moet je een ruit antenne kopen,
http://www.autohifi.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=7391&hoofdgroep=16&subgroep=177
zoiets als in de link werkt bij mijn 9n3 prima.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
hoi mooie velgen zijn dat
moet kunnen vlg deze site http://www.volkswagen-zubehoer.de/felgenkonfigurator/
en volgens polo accessories app klopt jouw bandenmaat ook
lijkt er wel op dat er iets anders aan de hand is dus terug naar de dealer
bij mijn is de radio ontvangst juist bijzonder goed (rcd310 met splitter en orginele antenne
wat voor radio combi heb jij
het er niet bij laten zitten je heb niet voor niks orgineel spul er op gezet
sucsses donna
 
Ik heb ook dezelfde maat banden met ook velgen uit de catalogus van VW, en mijn auto is ook verlaagd. Bij mij loopt ook niks aan. Indien deze alleen maar aan één kant aanloopt dan moet je auto uitgelijnd worden omdat je wielen t.o.v je stuurhuis niet helemaal rechtstaan. Waarschijnlijk hebben ze dan je stuurwiel ooit een eraf gehaald en deze op deze manier weer recht gezet. Dus ik zou zeggen eerst de absolute middenpunt van je wielen bepalen, uitlijnen en daarna je stuurwiel weer corrigeren door deze opnieuw recht te monteren.

Indien de wielen aan beide kanten aanlopen zijn deze velgen dus niet voor een Polo ben ik bang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op mm bm ook precies de zelfde velgen en banden liggen.wat zijn ze gaaf hè
Er loopt niks aan bij me.
Dus ik denk dat het iets ander bij je is
Gr uit nijmegen

Welke bandenmaat heb jij? 215/45/16 of 205/45/16?
Zijn absoluut erg mooi!

@HakanC - Ze stonden als optie gewoon in de prijslijst, is dus niet uit zo een los velgenboek.
@Johan - Ze zijn origineel van VW.

Ik heb even geïnformeerd bij een Profile vestiging, die geeft aan dat 215/45/16 niet goed is maar dat het 205/45/16 moet zijn.
Volgens de Ierse VW site hoort bij deze velg 215/40 R16 (zie bijlage).

ET waarde is volgens die site 46

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De volgende info heb ik kunnen vinden over toegestane banden op een 16" velg bij een Polo 6R:
Reifengröße | Felgen
195/50 R16 | 6,5 / 7,0 x 16
205/45 R16 | 6,5 / 7,0 x 16
205/50 R16 | 6,5 / 7,0 x 16
215/45 R16 | 7,0 x 16
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Zijn er ergens aanloopsporen te zien ?, op de band zelf of ergens in de wielkast. Rij zelf ook met exact dezelfde ET en bandenmaat en dat gaat perfect.
 
Langs geweest, uitermate prettig te woord gestaan door verkoopleider. Ze gaan uitzoeken wat nou de juiste maat is en van daaruit een oplossing zoeken. Verkoopleider had het al eerder een keer gehad en toen bleek dat het plastic spatbord waar het tegen aanloopt teveel naar binnen stond. Is door te verwarmen en naar achteren te duwen op te lossen.
Deze set wordt nog altijd aangeboden door via Pon en de velgen zijn dus het probleem niet. Gelukkig!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!