Te koop voor 6R H&R 35/55 veren, Bilstein B4 schokdempers

Status
Niet open voor verdere reacties.

iichel

Exclusive lid
13,133
4
8,166
283
H&R veren met 35/55mm verlaging voor Polo 6R - 75 euro - gebruikt maar nog OK
Schokdempers achteras Bilstein B4 en vooras OEM sportonderstel - 75 euro - 10.000km en OK
Samen - 140 euro

De B4 schokdempers op de achteras kunnen een stuk beter overweg met de verlaging, de standaard VW dempers (Sachs) kunnen hier niet goed tegen en gaan snel lekken en kapot. Op de vooras zijn de dempers iets stugger waardoor de auto iets strakker stuurt.
Ik heb een setje Koni FSD dempers gemonteerd omdat ik een oude man word en liever wat comfort wil.
De H&R veren mocht ik helaas van het Zwitserse RDW niet monteren of een keuring van een paar 100 euro doen. Thanks but no thanks. In NL geen probleem, voor BE zit er een TUV document bij.

Montage
Montage kun je in principe zelf, als je een garage hebt en een beetje secuur kunt werken.
Ik kan je het gereedschap lenen wat je erbij nodig hebt of tegen een vergoeding help ik met inbouwen.
Als je slim bent, bestel je meteen 2x 1J0412331C rubber voor de veerpoten vooraan. Deze kosten ongeveer 10 euro per stuk op eBay.

Levering
Het kan opgehaald worden of verstuurd voor 7 euro extra.

Bijlagen

• C8805E68-0D6F-4A2A-A2BB-895D3AF092DB.jpg
    C8805E68-0D6F-4A2A-A2BB-895D3AF092DB.jpg
    96.1 KB · Weergaven: 43
  • 2017-12-07 09.51.27.jpg
    2017-12-07 09.51.27.jpg
    437.7 KB · Weergaven: 47
Ik ben nog aan het zoeken naar een leuk setje wat mijn Bluemotion verlaagd maar niet teveel comfort inlever. Kan je me wat meer vertellen over de comfort omtrent dit setje?

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
Met 150 km/h op de Duitse Autobahn worden babys niet wakker...
Comfort hangt deels af van je banden en deels van de ophanging.
Je kunt er lekker op 'leunen' in de bochtjes, op- en afritten van de snelweg.
Op hobbelige wegen vond ik het prettig, het gaat niet stuiteren. Op verkeersdrempels deint het niet na zoals de standaard bluemotion ophanging.

Lekker vaag antwoord he? :mrgreen:
Ik vond het erg prettig rijden, een verademing tov de standaard bluemotion veren.

Dit alles met 215/40R17 in de zomer en 185/60R15 in de winter.

Met 150 km/h op de Duitse Autobahn worden babys niet wakker...
Comfort hangt deels af van je banden en deels van de ophanging.
Je kunt er lekker op 'leunen' in de bochtjes, op- en afritten van de snelweg.
Op hobbelige wegen vond ik het prettig, niet te stuiteren. Op verkeersdrempels deint het niet na zoals de standaard bluemotion ophanging.

Lekker vaag antwoord he? :mrgreen:
Ik vond het erg prettig rijden, een verademing tov de standaard bluemotion veren.
Haha leuk antwoord indd. Ik rij op dit moment nog op standaard bluemotion veren. Ik rij wel met 215/35/17 waarop reed jij en heb je toevallig een foto met de veren onder de auto?

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!