Terugroepactie deksel brandstoffilter Polo 6R BM

MichelS

Nieuw lid
Ik kreeg kreeg een brief vn PON ivm. terugroepactie dieselbrandstoffilter. Door voortdurende drukpulsaties in de brandstofleidingen zou er een scheurtje aan het deksel van het brandstoffilter kunnen ontstaan, gevolg lekkage. Aangezien ik al sinds einde garantie niet meer bij de dealer kom (geen vertrouwen in omdat ze me met mijn vorige polo eens hebben laten staan/rondrijden met een gaatje in brandstofslang van 11cm waar monteur dealer TB meende daar alles te moeten vervangen a 190 euro ex. btw, uiteindelijk zelf gedaan voor 2 euro). Mijn huidige garagebedrijf heeft laatste keer de 2 slangklemmen aan het brandstoffilter vervangen dus lijkt het mij beetje onzinnig. Iemand andere mening?

klopt en inmiddels eens nagevraagd: in mijn geval zinloos want er zit al een nieuwer type in (niet via merkdealer)

slotje erop

Ik kreeg kreeg een brief vn PON ivm. terugroepactie dieselbrandstoffilter. Door voortdurende drukpulsaties in de brandstofleidingen zou er een scheurtje aan het deksel van het brandstoffilter kunnen ontstaan, gevolg lekkage. Aangezien ik al sinds einde garantie niet meer bij de dealer kom (geen vertrouwen in omdat ze me met mijn vorige polo eens hebben laten staan/rondrijden met een gaatje in brandstofslang van 11cm waar monteur dealer TB meende daar alles te moeten vervangen a 190 euro ex. btw, uiteindelijk zelf gedaan voor 2 euro). Mijn huidige garagebedrijf heeft laatste keer de 2 slangklemmen aan het brandstoffilter vervangen dus lijkt het mij beetje onzinnig. Iemand andere mening?

bedenk wel dat je nu geen snel koppelingen meer aan je brandstofslangen heb
hier door staat er te veel spanning op je brand stoffilter en dat zal zelfs een gemodificeerd filter kunnen doen scheuren
met alle gevolgen van dien
let wel dit is een terug roep actie en geen werkplaats actie klanten worden actief benaderd om dat de veiligheid in geding is
persoonlijk zou ik zeker de slangen weer origineel maken al moet wel zeggen dat de slangetjes belachelijk duur zijn
maar ja straks vlieg je de bocht uit of loopt je motor op een hoop
aan jouw de keus

grt donna

Zelfde brief heb ik ook gehad. En de foto is gepost in het andere topic.
Ik zou gewoon het filter laten vervangen. Er wordt niet voor niets een brief de deur uitgedaan dat eventueel de veiligheid van jezelf of andere weggebruikers in het geding is.

offtopic; Ik ben het wel eens met je mening over TB. Ik ben 22 en ze namen mij totaal niet serieus bij het aanschaffen van een jong gebruikte Polo BM (2012). Nooit meer dat ik bij dit bedrijf terug kom.

Volkswagen  Polo 6C 
herkenbaar stefan.. ik was 19 toen ik voor een BM (lage km, full optie, 2011) kwam kijken. Ze lachte me nog net niet uit, rukkers

volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  - 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!