Tijdelijk geen vermogen 1.2 TDI

Hi, ik wilde een uurtje terug met mijn sjoemel op pad maar merkte al meteen dat er iets niet klopte hij kroop zo langzaam omhoog in de toeren net alsof de turbo helemaal niks deed? Geen stotter geen foutmeldingen niks nu is dit blok al niet de snelste maar dit sloeg nergens op. Na een stukje rijden werd het ineens weer "goed" weet iemand hoe dit kan en zal dit betekenen dat het vaker gaat gebeuren? Hoorde ook niks raars aan de motor verder..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Dan wordt het erg lastig zoeken. Een veel voorkomend probleem is het turbo regel ventiel die kapot gaan, maar het kan ook liggen aan de turbo of turbo actuator zelf, het kan ook geweest zijn dat de auto in noodloop ging even. Als dat zo is dan zijn er nog een heleboel mogelijkheden van wat het kan zijn. Als het vaker voorkomt dan zouden er ook foutcodes moeten ontstaan
 
Heb je nog een functionele EGR? Ik heb dit ook wel eens ervaren toen m’n EGR nog niet was afgedopt/uitgeschreven, geen foutcodes te vinden maar wel een EGR die stuk aan het gaan was. Het werd toen steeds frequenter en erger, tot volledig wegvallen van vermogen en niet meer willen lopen toe. Toen EGR afgedopt en weggeschreven en nooit meer problemen gehad.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!