Tikje onder motorkap Polo bluemotion

Goedemorgen heren en dames,

sinda gisteravond hoor ik een tikje onder de motorkap. Het lijkt hier vandaan te komen (zie foto). Als ik mijn vinger op dit onderdeel plaats voel ik het onderdeel bewegen op de maat van de tik. Wat is dit voor onderdeel en wat zou de oorzaak kunnen zijn? Kan ik hier mee doorrijden tot evt. Reparatie!? Fijne zondag!

Bijlagen

• 767128B7-C7C3-4A02-B2BE-105F401E84E0.jpeg
    767128B7-C7C3-4A02-B2BE-105F401E84E0.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 31
  • 2A5ED1B6-9893-4BE2-A97D-52DDD6ECE043.jpeg
    2A5ED1B6-9893-4BE2-A97D-52DDD6ECE043.jpeg
    2 MB · Weergaven: 34
Volkswagen  Polo 6R 
Inmiddels weet ik dat het (volgens mij) de overdrukklep turbo of een brandstofsensor moet zijn. Verder kan ik er weinig over vinden. Iemand hier ervaring mee? De tik komt vlak na koude start en blijft de gehele rit tot en met stationair lopen na geparkeerd te hebben. Tegelijk met deze tik is er een soort van krakend geluid op wat lijkt bij het loslaten van mijn koppelingspedaal gekomen. Geen idee of dit toeval is of met elkaar te maken kan hebben. De auto staat voor over drie weken ingepland voor een grote beurt maar ik zou graag willen weten of ik door kan rijden of dat ik hem stil moet laten staan. Gr.

Volkswagen  Polo 6R 
Inmiddels weet ik dat het (volgens mij) de overdrukklep turbo of een brandstofsensor moet zijn. Verder kan ik er weinig over vinden. Iemand hier ervaring mee? De tik komt vlak na koude start en blijft de gehele rit tot en met stationair lopen na geparkeerd te hebben. Tegelijk met deze tik is er een soort van krakend geluid op wat lijkt bij het loslaten van mijn koppelingspedaal gekomen. Geen idee of dit toeval is of met elkaar te maken kan hebben. De auto staat voor over drie weken ingepland voor een grote beurt maar ik zou graag willen weten of ik door kan rijden of dat ik hem stil moet laten staan. Gr.
Ik zou gewoon doorrijden klinkt niet heel spannend allemaal, het zou van alles kunnen zijn. Maar niet echt iets waardoor je motorblok spontaan ineens kapot loopt.

Volkswagen  Golf 7 GTE 
Heb je dit kraken van de koppeling altijd of is dit alleen 1x na het starten van de auto?

Skoda  Octavia 4 
Heb je dit kraken van de koppeling altijd of is dit alleen 1x na het starten van de auto?

het kraken blijft, weet ook niet 100% zeker of het met de koppeling te maken heeft. Ik hoor hem het meest als ik na het schakelen mijn koppelingspedaal laat opkomen. Maar ook hoor ik het soms als ik niet schakel/koppel. Het lijkt linksonder ergens vandaan te komen.

Volkswagen  Polo 6R 
Ik zou gewoon doorrijden klinkt niet heel spannend allemaal, het zou van alles kunnen zijn. Maar niet echt iets waardoor je motorblok spontaan ineens kapot loopt.

Hoi Remon, ik kwam net dit bericht tegen, dit moet het zijn. Geluid is iets anders maar zeker dit onderdeel zou het moeten zijn.

Bedankt voor je eerdere reactie.

Volkswagen  Polo 6R 
Bij mij tikt deze ook. Klopt dat deze met de turbo te maken heeft. Doe er niks mee. merk geen verschil.

Volkswagen  6r 
Hoi Keffie, ik merk met rijden ook geen verschil. Loopt niet in noodloop of wat dan ook. Enkel irritant die tik, vooral omdat hij het bij de aankoop (twee weken geleden) niet had.

Volkswagen  Polo 6R 
Haha, Binnen hoor ik het niet. en mijn auto heb ik uitgelezen en geeft geen enkele melding aan.
Nu staat de radio wel lekker aan. :-)))

Volkswagen  6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!