Tikkend geluid achter toerenteller

Hallo allemaal, ik heb een probleem. Ik hoor een tikkend geluid en een soort zoem tussendoor (zie video) bij hogere toeren en alleen bij koude motor. Heb het idee dat het aan de toerenteller ligt want ook in zijn vrij met gas geven hoor je het getik en gezoem. Ik kan alleen niet plaatsen waarom dit probleem zich alleen voordoet met koude motor. Heb hier op deze site een artikel uit 2017 gezien met een zelfde geluid maar hier stond helaas geen concrete oplossing bij. Begint nu wel steeds erger te worden dus ik hoop dat iemand weet wat dit kan zijn. Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!