ToDo lijstje VW Polo 97-HN-FH

Zal ik doen, hopelijk is het dan alleen een pakking en nieuwe olie. Thanks

Vandaag twee keer de boel schoongemaakt (het was een vieze bende aan de onderkant) en een stukje gereden. Na het eerste ritje: olie onder het carter, maar ook onder de versnellingsbak. Het lijkt me stug dat het plotseling op 2 plekken lekt.

Na het tweede ritje (wat korter was) geen olie onder het carter en versnellingsbak. Maar ik heb wel het idee dat de aandrijfas van het rechtervoorwiel veel te smerig is. Smeriger dan de linker. En dat zou ook kunnen verklaren waarom het zo bende was: de as slingert olie in de rondte.

Is dit een bekend probleem en hoe kan ik dit zeker weten? @Rene Potse: had jij dat je pakking vanaf 1 plek lekt? Want dat heb ik sowieso niet. Ik kan niet een 'streepje'/'lijntje' olie vinden.
 
VW  Polo  1.4 
Even weer een update....

Het schiet beetje bij beetje aardig op met de Polo Big Grin
Inmiddels vervangen:
Oliedruksensor
Watertemperatuursensor
Wielen/velgen vervangen door stalen velgen met z.g.a.n banden (geruild voor kratje bier!) en uitgelijnd bij garage (wat rijd hij nu heerlijk!!)
Achterste schokdempers
Elektrische bedrading tijdelijk gerepareerd, moet nog even opnieuw en netjes (afgeschermd)


Nog te doen:
Waarschijnlijk linker (bakzijde) aandrijfas..... hoor jankend geluid in de auto links voor (tips welkom!)
Misschien toch alle 4 schokbrekers nog eens keer vervangen (gevoel dat ik er nog 2 lek heb)
Achteruitrijlichtschakelaar
Speling uit versnellingspook halen (circa 4cm)
Nieuwe koppelingsset + druklager (volgend jaar)
Olielekkage (keerring aandrijfas? of carterbakpakking)

Intussen is de polo behoorlijk beter gaan rijden, mede door de velgen/banden wissel en het uitlijnen. Krijg steeds meer plezier in mn eigen eerste polootje (na jaren Frans te hebben gereden)
 
VW  Polo  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!