Traag starten

Radmer

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Polo BM 1.2. Ik heb het idee dat de motor bij het starten niet heel snel aanslaat. Het is me wel opgevallen dat ik de sleutel maar heel even hoef om te draaien en hij daarna zelfstandig door start tot de motor loopt alleen heb ik het idee dat dit best iets sneller kan.

Is dit een bekend probleem? Zouden dit de gloei spiralen kunnen zijn..?
Alvast bedankt.

Bouwjaar?
Mijn 2010er was na een motormanagement update een prima starter zonder genagel;)
Eerst had de mijne ook moeite met starten met koud(er) weer.

Dus het is goed mogelijk!
En de automatische start wordt mogelijk gemaakt door het startstop systeem;)

VW  6R 
De Polo is uit januari 2011. Het lijkt me nu niet echt het koudere weer om wat trager te starten. Hij is altijd bij de dealer in onderhoud geweest zou die update dan niet standaard gedaan worden..?
Slaat jullie Polo wel heel snel aan..? Zouden het niet gewoon de gloeiers kunnen zijn want er staat al wel meer dan 100.000 op de teller..

Slaat jullie Polo wel heel snel aan..?
Tussen het draaien van de sleutel en het uiteindelijke starten kan wel 2 seconden zitten. Je hoeft de sleutel ook niet vast te houden, een keertje draaien en direct terug is voldoende.
Dit doet mijn Bluemotion uit 2012 al vanaf dag één. Dit zal inderdaad wel wat met het start/stop systeem te maken hebben of misschien is het automatisch voorgloeien.

Vanaf het moment dat de (start)motor de eerste slag maakt, loopt de motor wel vlot.

Volgens mij is dit normaal hoor. Die van mij is van Januari 2011 en als het kouder gaat worden kan het een paar seconden duren voordat de motor loopt. Vooral 's winters kan het wel een paar seconden duren voordat hij start. Tijdens de warme maanden start hij uiteraard meteen.
Zoals Houz74 hierboven al schreef, tijdens het starten de sleutel draaien en meteen loslaten, niet doorstarten dus.

zo als gewoon jan ook al aan gaf is het waarschijnlijk een update van je motor regelapparaat
update ,s worden in de regel alleen bij klachten gedaan of bij werkplaats actie,s
het is zo wie zo een aanrader om deze software te hebben omdat dat over het algemeen de motorloop pretiger wordt
met name na de koude start is over het algemeen het nagelen van motor nagenoeg weg
grt donna

Tussen het draaien van de sleutel en het uiteindelijke starten kan wel 2 seconden zitten. Je hoeft de sleutel ook niet vast te houden, een keertje draaien en direct terug is voldoende.
Dit doet mijn Bluemotion uit 2012 al vanaf dag één. Dit zal inderdaad wel wat met het start/stop systeem te maken hebben of misschien is het automatisch voorgloeien.

Vanaf het moment dat de (start)motor de eerste slag maakt, loopt de motor wel vlot.

Mijn BM van juli 2012 heeft dit ook.
maar ja.... een BlueMotion is nu eenmaal geen Lambo!
Als je na het omdraaien van de sleutel binnen 0,001 seconde gestart wil zijn, wil je ook vlot wegrijden.
Waarom koop je dan een Polo BM.?

En misschien draait het motormanagement wel op Windows....
mag je nog blij zijn dat ie überhaupt starten wil...

En misschien draait het motormanagement wel op Windows....
mag je nog blij zijn dat ie überhaupt starten wil...
Car_Smiles_BMW-1.jpg

Diesels moeten nou eenmaal voorgloeien als het kouder wordt. dus geduld ;)

Klopt;)
Zelf wacht ik altijd tot alle lampjes tot de 2 bekende uit zijn gegaan totdat ik de sleutel verder draai om te starten, daarna slaat die gewoon snel aan;)
Dus kan inderdaad het voorgloei systeem zijn, of als je starter motor langer draait dan normaal, dan kan je allicht dit als punt bij de garage aangeven.
Heb ik ook gedaan te samen met het nagelen en daarvoor kwam toen een update van het motormanagement en dat heeft die problemen verholpen:)

Laatst ook nog even langs JD geweest voor een chip update en nu werkt dat ook weer een stuk beter zelfs:p
Maar dat is verder niet van toepassing op dit topic:lol:
(ben gewoon erg enthousiast over JD)

VW  6R 
Klopt;)
Zelf wacht ik altijd tot alle lampjes tot de 2 bekende uit zijn gegaan totdat ik de sleutel verder draai om te starten, daarna slaat die gewoon snel aan;)
Dus kan inderdaad het voorgloei systeem zijn, of als je starter motor langer draait dan normaal, dan kan je allicht dit als punt bij de garage aangeven.
Heb ik ook gedaan te samen met het nagelen en daarvoor kwam toen een update van het motormanagement en dat heeft die problemen verholpen:)

Laatst ook nog even langs JD geweest voor een chip update en nu werkt dat ook weer een stuk beter zelfs:p
Maar dat is verder niet van toepassing op dit topic:lol:
(ben gewoon erg enthousiast over JD)

Ik moest eerlijk gezegd weer even wennen toen ik de Audi A3 van me broertje reed...als je daar de sleutel omdraait dan start die gelijk --> Benzine motor (maar je moet hem ook even aanhouden bij de BM kun je aandraaien en gelijk loslaten)

moet zeggen dat delay en niet aan te hoeven houden vind ik best fijn :D (nooit echt last van gehad ofzo...)

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!