Trilt heel erg bij stationair

Utrecht70

Nieuw lid
Beste Polo liefhebbers,

Ik ben sinds kort trotste eigenaar van een VW Polo uit 2018 Highline met 1.0 motor en 115PK. De auto rijdt en schakelt perfect, echter als deze in de N/P stand of bij het remmen bij de stoplichten onder 1.000 toeren komt, dan gaat die heel erg trillen dat ik het zelfs voel in mijn gezicht (die trilschokken). Ik heb garantie en ga a.s. donderdag langs de dealer, maar wil toch weten wat dit is. Wie weet meer?

Ik hoor graag van jullie!

Volkswagen  Polo 
Het is misschien heel bot, maar je zegt zelf garantie te hebben. Dan is de dealer, die je auto geheid uit gaat lezen, toch echt de beste plaats om te vragen wat het probleem is.

Uitlezen is bij moderne auto's toch echt de nummer 1 manier een diagnose te stellen, en dat kunnen wij simpelweg niet over het internet.
Pas als hier niks uit komt en de dealer zegt "we weten absoluut niet wat het is" heeft het zin dat wij hier gaan speculeren.

Volkswagen  Polo AW 
Het is misschien heel bot, maar je zegt zelf garantie te hebben. Dan is de dealer, die je auto geheid uit gaat lezen, toch echt de beste plaats om te vragen wat het probleem is.

Uitlezen is bij moderne auto's toch echt de nummer 1 manier een diagnose te stellen, en dat kunnen wij simpelweg niet over het internet.
Pas als hier niks uit komt en de dealer zegt "we weten absoluut niet wat het is" heeft het zin dat wij hier gaan speculeren.

Ik wacht dan even af tot donderdag. Hoop dat ze meteen kunnen oplossen.

Volkswagen  Polo 
Nee mijn ervaring is bij 3 cilinder rond de 820-850 tpm stationair redelijk normaal is.
Mijn AW trilt minimaal bij stationar als deze nog koud is. Maar niet storend.

Nee dit is echt continu, ook als de motor al een tijdje draait. Daarnaast hebben wij nog een Polo uit 2018 (weliswaar schakelbak), maar die trilt bij lange na niet zo als deze Polo.

Volkswagen  Polo 
Nee mijn ervaring is bij 3 cilinder rond de 820-850 tpm stationair redelijk normaal is.
Mijn AW trilt minimaal bij stationair als deze nog koud is. Maar niet storend.
de mijne draait altijd klop 1000 tpm stationair, na het verhoogd toerental bij het starten., al van bij de aanschaf.
trilt eigenlijk niet en draait gelijk een zonnetje.

Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019 
Beste Polo liefhebbers,

Ik ben sinds kort trotste eigenaar van een VW Polo uit 2018 Highline met 1.0 motor en 115PK. De auto rijdt en schakelt perfect, echter als deze in de N/P stand of bij het remmen bij de stoplichten onder 1.000 toeren komt, dan gaat die heel erg trillen dat ik het zelfs voel in mijn gezicht (die trilschokken). Ik heb garantie en ga a.s. donderdag langs de dealer, maar wil toch weten wat dit is. Wie weet meer?

Ik hoor graag van jullie!
Ik heb dit ook, is dit al opgelost bij jou? Zoja weet je wat het is?

Volkswagen  Polo AW 
De Audi A4 die ik had had dat probleem ook, bleek een defecte terugslagklep in een slang te zijn.
Toen de slang vervangen was was ook het trillen volledig opgelost en liep de motor weer heel netjes.
Ik weet niet of een Polo ook zo'n slang heeft, zou zo maar kunnen.

Ik heb op vakantie in italie een polo aw facelift gehuurd met een 3 cilinder 95 CV automaat en dat ding reed eigenlijk best goed. Maar aangekomen bij een stoplicht ervaarde ik ook het vervelende trillen van de kleine motor. Dat heeft mijn 4 cilinder helemaal niet.

Volkswagen  Polo 
Ook mijn 1.0TSI,handbak, trilt behoorlijk stationair.
Nu 50.000km op de teller.
Zijn er al oplossingen voor?

Volkswagen  Polo AW Highline 
Motorsteun, distributiezijde, gaat wel veel heen en weer.
Lijkt mij dat dit minder kan.
Hebben mensen ervaring dat het beter wordt na het vervangen van de steun?

Volkswagen  Polo AW Highline 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!