Trotse bezitster van een polo 6n uit 1996 met startproblemen

Hoi!
Vorige week heb ik een leuk autotje gekocht (polo 6n 55kw 1.6 benzine uit 96) maar helaas, het heeft startproblemen!
Afgelopen maandag wilde ik m starten maar niets deed t. Accu vervangen en daarna gewoon 2 dagen zonder problemen starten en rijden. Wel wat stotteren, vooral rond de 50 km/u. Op aanraden de tank volgegooid ivm evt condens in de tank. 2 dagen later opnieuw niet starten ook niet met een starthulp. Na een aantal uren de hulp ingeroepen van mijn buurjongen en de auto startte meteen?! Vervolgens weer 2 dagen probleemloos mee gereden en daarna 2 dagen stil gestaan; de auto wilde vanmiddag opnieuw niet starten. De startmotor draait gewoon rond maar slaat niet aan. Met hulp van aanduwen kon de auto wel gestart worden en wat opviel was dat de choke lijkt te blijven hangen (toeren wisselde veel tussen de 1000 en 2000). Na een rondje gereden te hebben was dat over en liep ie keurig stationair.
Ik hoop dat iemand van jullie dit bekend voorkomt en mij kan vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn?
 
VW Polo  6n  1.6 
Je hebt een auto met verschillende problemen gekocht. Zoals ik het kan inschatten o.b.v. je info dek ik aan:
1. Je dynamo is aan gort;
2. Je startmotor is aan gort;
3. De choke werkt niet goed.

Altijd jammer dat mensen van die nonsens adviezen geven, als "meteen je accu vervangen" en vol tanken.
Ondanks dat je al kosten hebt moeten maken (die niet nodig waren), adviseer ik je naar een garage of dealer te gaan, die je auto kan uitlezen. Dan krijg je gelijk te horen wat er allemaal (nog meer) aan mankeert.
Je kan daarna besluiten terug te gaan naar de handelaar/partivulier/wie dan ook waar je je Polo hebt gekocht, wat hij je heeft verkocht. Misschien kun je nog wat claimen.
Succes ermee.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!