Turbo ratel 1.2 tsi

Voor de mensen die dit probleem herkennen. Dit is de oorzaak. Link video
Zijn er mensen die dit zelf op hebben kunnen lossen? Het zorgt voor nare ratel geluiden op stationair toerental af en toe.

Volkswagen  Polo 6R 
Dit filmpje laat alleen maar zien dat de actuator in en uit gaat.
Ik heb zelf ook een ratel gehad, en als je goed oplet dan zal je ook merken dat de auto pas later op turbodruk komt omdat het heveltje van de wastegate is uitgesleten.
Oplossing is het vervangen van je uitlaatspruitstuk. Qua onderdelen kwam ik geloof ik op zo’n 340 euro. Maar dan moet het gemonteerd worden. Je kan het zelf doen als je handig bent. Maar de actuator zal opnieuw in de basiswaarde moeten worden gezet.

Volkswagen  Polo 6R 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik merk eigenlijk niet dat de motor er minder goed door loopt. Kan aan mij liggen. Er waren hier ook geen fout codes van.

Volkswagen  Polo 6R 
Dat was bij mij ook niet. T rammelde eigenlijk alleen. Toen ik de auto wilde voorzien van een jd tune, gingen ze even goed kijken naar de opbouw van de turbodruk. Toen kwam t aan het licht. Maar als je geen problemen ervaart, zou ik het voorlopig gewoon laten zitten. Of lekker zelf het spruitstuk vervangen en opnieuw inleren.

Op onderstaande foto kan je nieuw en oud naast elkaar zien. Je ziet dat het heveltje, het ronde gaatje, helemaal is uitgesleten Waardoor er speling speling op t stangetje van de actuator ontstaat.

Bijlagen

• 415D95CF-1E57-45BA-8AA2-368463F23A1E.jpeg
    415D95CF-1E57-45BA-8AA2-368463F23A1E.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!