Hoi allemaal!
3 dagen gelden deed ik boodschappen met mijn vertrouwde polo uit 2016. Nadat ik het parkeerterrein opkwam wou me auto niet starten en had ik een bandenspanningsstoring.
Een vriend van me gebeld die vroeger een garage had en hij gaf aan dat ik moest proberen te resetten, na een beetje kloten lukte dat en starte de auto weer.
Een dag later maakte ik het zelfde mee. Ik stapte de auto in en deze wou niet starten, dit keer lukte het niet om de bandenspanning te resetten en na een half uur was me accu leeg. Me vader kwam met startkabels en de auto deed het meteen.
Die zelfde avond reed ik weer in mijn vertrouwde polo de snelweg op. Het begon met mijn cruisecontrol die niet meer aanging (cc icoonmet uitroepteken).
20 min later met een snelheid van ongeveer 100 leek het alsof opeens mijn DSGbak in neutraal stond en kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning gerest moest worden. Ik had de auto aan de kant gezet en Rijkswaterstaat gebeld. De motor stond nog aan, maar de bak herkende de stand niet (d/n/r).
Ik deed de auto uit en wou weer starten, dat lukte niet meer. De auto stond in zn p en wou er niet uit. Rijkswaterstaat had een accubooster erop gezet en de auto deed het weer. Ik werd afgezet bij een tankstation met een draaiende motor.
Ik heb binnendoor naar huis kunnen rijden.Af en toe viel de auto uit zn versnelling in zn vrij. Keuzehendel knippert op dat moment. Door de pook de wisselen van n naar d en naar d1, d2 etc kon ik weer doorrijden.
De dag erna naar de garage geweest en de auto heeft de volgende storingen:
- U010100 Geen comm. met transmissieregelmod
- C114602 Bandenspanningindicator signaalstoring
Mijn accu is vervangen omdat deze was leeggetrokken tijdens het stilstaan en aan vervanging toe was.
Gisteravond deed ik een testronde in de buurt en kwam de storing terug na 15 min. Waarbij de auto uit zn versnelling springt en de bovenstaande foutcodes opslaat.
Vanmorgen heb ik 2 uur rondgereden en kwam de storing niet meer terug. De auto is meerdere keer uitgelezen maar hier komt niets naar voren.
Het enige wat opvallend is blijft de 'afwijkende' spanning op zekering SB9 (zekering onder stuurkolom) van 8/9V.
De garage kan niets met het probleem omdat het nu niet aanwezig is.
Heeft iemand toevallig het zelfde type polo en zou hij/zij kunnen kijken of deze spanning normaal is?
Herkent iemand dit probleem?
Gr, de Polodrager
3 dagen gelden deed ik boodschappen met mijn vertrouwde polo uit 2016. Nadat ik het parkeerterrein opkwam wou me auto niet starten en had ik een bandenspanningsstoring.
Een vriend van me gebeld die vroeger een garage had en hij gaf aan dat ik moest proberen te resetten, na een beetje kloten lukte dat en starte de auto weer.
Een dag later maakte ik het zelfde mee. Ik stapte de auto in en deze wou niet starten, dit keer lukte het niet om de bandenspanning te resetten en na een half uur was me accu leeg. Me vader kwam met startkabels en de auto deed het meteen.
Die zelfde avond reed ik weer in mijn vertrouwde polo de snelweg op. Het begon met mijn cruisecontrol die niet meer aanging (cc icoonmet uitroepteken).
20 min later met een snelheid van ongeveer 100 leek het alsof opeens mijn DSGbak in neutraal stond en kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning gerest moest worden. Ik had de auto aan de kant gezet en Rijkswaterstaat gebeld. De motor stond nog aan, maar de bak herkende de stand niet (d/n/r).
Ik deed de auto uit en wou weer starten, dat lukte niet meer. De auto stond in zn p en wou er niet uit. Rijkswaterstaat had een accubooster erop gezet en de auto deed het weer. Ik werd afgezet bij een tankstation met een draaiende motor.
Ik heb binnendoor naar huis kunnen rijden.Af en toe viel de auto uit zn versnelling in zn vrij. Keuzehendel knippert op dat moment. Door de pook de wisselen van n naar d en naar d1, d2 etc kon ik weer doorrijden.
De dag erna naar de garage geweest en de auto heeft de volgende storingen:
- U010100 Geen comm. met transmissieregelmod
- C114602 Bandenspanningindicator signaalstoring
Mijn accu is vervangen omdat deze was leeggetrokken tijdens het stilstaan en aan vervanging toe was.
Gisteravond deed ik een testronde in de buurt en kwam de storing terug na 15 min. Waarbij de auto uit zn versnelling springt en de bovenstaande foutcodes opslaat.
Vanmorgen heb ik 2 uur rondgereden en kwam de storing niet meer terug. De auto is meerdere keer uitgelezen maar hier komt niets naar voren.
Het enige wat opvallend is blijft de 'afwijkende' spanning op zekering SB9 (zekering onder stuurkolom) van 8/9V.
De garage kan niets met het probleem omdat het nu niet aanwezig is.
Heeft iemand toevallig het zelfde type polo en zou hij/zij kunnen kijken of deze spanning normaal is?
Herkent iemand dit probleem?
Gr, de Polodrager
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 6C
1.0 TFSI