Van 15inch naar 16inch banden/velgen

All,

Ik overweeg 16inch velgen aan te schaffen, maar het weerhoudt me nog ivm het volgende:

De banden gaan van 185mm naar 215mm. Concreet betekent dit dat iedere band 3CM extra asfalt aanraakt. Dit komt dan wel het comfort ten goede, maar het extra geluid wat hierdoor wordt geproduceerd verzwakt dat weer naar mijn inziens. Daarnaast zal het brandstofverbruik een stuk hoger zijn gezien de rolweerstand een stuk lager is.

Iemand ervaring met het omzetten van 15inch naar 16inch velgen? Positieve ervaringen of kan ik beter een mooie 15inch velg aanschaffen?

Help me out!
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Ik heb er bij mij 17 inch onderzitten.

Van het geluid totaal geen last maar het brandstofverbruik is inderdaad wat gestegen maar dat is het wel waard.

Het enige wat ik er jammer aan vind is dat je wat vermogen verliest ( topsnelheid is lager en je trekt minder snel op )

2114e63edc89f0113db1c4720e286d2a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Top snelheid en optrekken geloof ik niet in.
De omtrek is nagenoeg het zelfde.

Wat je gaat merken is dat die iets stugger wordt nou zal dat met 16 inch niet erg voelbaar zijn.
Geluid zal ook wel mee vallen
Mits goeie banden.
Hij ligt iets strakker op de weg.
Brandstof verbruik zal inderdaad iets hoger worden.

Ik ben van 15 naar 17 inch gegaan en ik rij nu 1 op 14 en hiervoor 1 op 15 ongeveer
 
Zelf heb ik ook 17 inch op een 1.6 tdi, maar haal alsnog makkelijk 4.3 / 100km/h.
Vroeger ook tijdje op 15 inch gereden, maar merk het verschil niet kwa optrekken of topsnelheid.
Met 17 inch heb je nog zat comfort.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!