Van standaard sony radio/cd speler naar rns315?

Socrates013

Nieuw lid
Beste mensen en technische experts

Ik heb een polo 1.2 bm uit 08-2010 die ik sinds begin mei in mijn bezit heb.
Het is een basic polo met niks speciaals erop. Er zit een sony radio/cd speler in en die wil ik vervangen voor een rns315.
Ik heb er wel een aantal vraagjes over;

1. Kan dit zomaar?
2. Wat heb ik allemaal nodig buiten een rns315, bedoel dan heb ik extra kabels of receivers nodig?
3. Waar moet ik op letten?
4. Is een 2e handse betrouwbaar ivm versie en navigatie versies?

met vriendelijke groeten

S.

Punt 1&2
De vraag is wat voor aansluitingen je beschikbaar hebt achter je radio.
Hiervoor kan je het beste de radio verwijderen en een foto maken van de kabels.
Ik weet namelijk niet zeker of je überhaupt een Quadlock stekker beschikbaar hebt? Of dat dit een iso stekker is?
En wat voor antenneaansluiting, kan enkel/dubbel-fakra of iso zijn.

Je hebt sowieso een losse gps antenne nodig.

Punt 3:
Er zijn twee versies beschikbaar ook met bluetooth, in dat geval heb je ook een microfoon nodig.
De RNS moet waarschijnlijk ingelezen worden in de boordcomputer.

Punt 4:
Ik heb bewust niet voor en rns gekozen ivm de diestalgevoeligheid en dat je mogelijk een gestolen variant koopt.

Hey Sander bedankt voor je uitleg!

Ik ga deze week even de radio eruit halen om te kijken wat erachter zit.
Maar ik heb dus eigenlijk een quadlock stekker nodig om de rns315 aan te sluiten?

De gps-antenne heb ik inderdaad langs zien komen, waar plaats ik deze dan precies?

De bluetooth-microfoon, plaats ik die ergens aan de zijkant en is dit een universal- mic?
Stel ik heb alle onderdelen en ben klaar om het in te bouwen, zijn er hier ook monteurs die dit voor mij kunnen monteren incl inlezen (met vergoeding)?

Hey Sander bedankt voor je uitleg!

Ik ga deze week even de radio eruit halen om te kijken wat erachter zit.
Maar ik heb dus eigenlijk een quadlock stekker nodig om de rns315 aan te sluiten?

De gps-antenne heb ik inderdaad langs zien komen, waar plaats ik deze dan precies?

De bluetooth-microfoon, plaats ik die ergens aan de zijkant en is dit een universal- mic?
Stel ik heb alle onderdelen en ben klaar om het in te bouwen, zijn er hier ook monteurs die dit voor mij kunnen monteren incl inlezen (met vergoeding)?

Ik heb nog een bijna splinternieuwe RNS 315 inclusief ingebouwde bluetooth voor je als je interesse hebt?

Inlezen hoeft niet voor werking, maar is natuurlijk wel netter.
GPS antenne kun je wel ergens onder je dashboard vastzetten, zolang er maar geen metaal boven zit.

Als je geen microfoon-roostertje hebt bij je binnenverlichting, dan kun je deze unit vervangen door een W8 lichtunit.
Check mijn garage.

Inlezen hoeft niet voor werking, maar is natuurlijk wel netter.
GPS antenne kun je wel ergens onder je dashboard vastzetten, zolang er maar geen metaal boven zit.

Als je geen microfoon-roostertje hebt bij je binnenverlichting, dan kun je deze unit vervangen door een W8 lichtunit.
Check mijn garage.

Bedankt, nee ik heb geen mic in mijn binnenverlichting. Waar kan ik zo een w8 lichtunit krijgen? en stel dat ik er 1 heb kan ik deze dan zo erin plaatsen?

Ik heb je garage gezien, maar ziet er mooi uit.

Je hebt een verloopkabel nodig waaraan ook 1 lange kabel zit om de ambient verlichting (rode LEDs) tegelijk met je verlichting aan te kunnen zetten. Deze moet je door je A-stijl heen voeren en verbinden met je lichtschakelaar. Dit is bijna dezelfde weg als je microfoonkabel zal volgen dus dat is niet zoveel extra werk.

Set:
VW Passat W8 Innenleuchte Adapter Golf 4 IV LED Leuchte 3BG Ambientebeleuchtung | eBay
Nu kopen voor € 70 incl. verzenden

VW Passat W8 Innenleuchte Adapter Golf LED Leuchte original Ambientebeleuchtung | eBay
Bieden vanaf € 50 incl.verzenden.

Losse adapter:
VW W8 Interior Ambient Light Adapter Cable VW AUDI SEAT SKODA | eBay
€ 16 incl. verzenden

W8 Lampunit los:
Onderdeelnummer: 3B7947105F 2EN
Prijs bij de VW dealer ongeveer € 57,-

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!