Veel last met kraak en piepgeluiden

arnoentrout

Nieuw lid
Sinds enige tijd heb ik met mijn Polo Cross 2014
bij iedere drempel of oneffenheden in de weg
veel kraak en piepgeluiden onder de auto
Ik kan me herinneren dat mijn vorige Polo hier ook last mee had . Volgens mij lag dat aan de draagarm rubbers . Vervangen/ smeren??

Mijn Polo heeft dat vaak bij kou. Merk je het ook als de auto warm gelopen is, en/of als het warmer weer is buiten?
De stabilisatorstang rubbers onder mijn Polo zijn vervangen door @iichel (correct me if I'm wrong.)

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Sinds enige tijd heb ik met mijn Polo Cross 2014
bij iedere drempel of oneffenheden in de weg
veel kraak en piepgeluiden onder de auto
Ik kan me herinneren dat mijn vorige Polo hier ook last mee had . Volgens mij lag dat aan de draagarm rubbers . Vervangen/ smeren??
Heb dit vorige keer gehad, stabilisatorstangrubbers vervangen. Let op, je heb een bepaalde halve maan rubber die je niet moet vervangen. Het zijn 2 kleine rubbertjes. Dat heeft bij mij het gekraak opgelost

Volkswagen  Polo 6r 
Is meestal met dit weer en door zout op de weg. Probeer WD40 of siliconen spray, schoonmaken of insmeren helpt tijdelijk. Powerflex rubbers is de oplossing of soort gelijke speciaal alternatief voor langer termijn, hierdoor veranderd bepaald comfort wel.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Is meestal met dit weer en door zout op de weg. Probeer WD40 of siliconen spray, schoonmaken of insmeren helpt tijdelijk. Powerflex rubbers is de oplossing of soort gelijke speciaal alternatief voor langer termijn, hierdoor veranderd bepaald comfort wel.
Ik heb gewoon de originele van de dealer gehaald voor nog geen 2 tientjes. Garage van een bekende vervangt ze voor 3 tientjes

Volkswagen  Polo 6r 
Even wat onderdelen in je wielophanging controleren, kraak en piepgeluiden kunnen meerdere oorzaken hebben.
Ik had ook last van het horen van geluiden, ook vooral tijdens drempels en oneffenheden en ben erachter gekomen dat mijn stabilisatoren vervangen mochten worden, wiellagers en remschoenen op de achteras af waren en enkele rubbers niet meer goed waren. Zelf was ik ongeveer €150,- kwijt en een avond sleutelen

Volkswagen  Polo 9n 
Even wat onderdelen in je wielophanging controleren, kraak en piepgeluiden kunnen meerdere oorzaken hebben.
Ik had ook last van het horen van geluiden, ook vooral tijdens drempels en oneffenheden en ben erachter gekomen dat mijn stabilisatoren vervangen mochten worden, wiellagers en remschoenen op de achteras af waren en enkele rubbers niet meer goed waren. Zelf was ik ongeveer €150,- kwijt en een avond sleutelen
Als het met vochtig en koud weer kraakt maar met droog en minder koud weer niet kan je er al van uit gaan dat het de rubbers zijn. Even langs een garage die als ze je mogen niks ervoor rekent ze even te checken. Even de brug op en een lampje en voelen doet het al

Volkswagen  Polo 6r 
Precies dit is waar ik vandaag de forum voor heb geopend o.a. Ik heb hier ook last van, elke drempel, verhoging of iets hoor ik een gekraak/gepiep. Rubbers? of iets anders ? wat adviseren jullie ?

Volkswagen  Polo 
Precies dit is waar ik vandaag de forum voor heb geopend o.a. Ik heb hier ook last van, elke drempel, verhoging of iets hoor ik een gekraak/gepiep. Rubbers? of iets anders ? wat adviseren jullie ?
Ga langs een garage vertel dat we stabilisatorstangrubbers adviseren. Laat ze kijken op de brug. Als het echt de rubbers zijn haal ze van de dealer. Kost je €18 en montagekosten kom je totaal rond de 80 euro uit.

Volkswagen  Polo 6r 
ff kijken voor jezelf hoe met WD40 gaat. als je toch nieuwe rubbers haalt dan moet je aangeven dat ze niet mogen kraken en piepen binnen twee jaar.
Ik heb het nu al 2-3 maanden geleden gedaan. Tot nu toe nog geen kraakgeluiden gehoord. Bij mij was het wel heel erg tot op het punt dat ik echt met kruipsnelheid over drempels moest

Volkswagen  Polo 6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!