Velgen en winterbanden

Hallo

Wil op mijn Polo1.8 TSI GTI dsg 2017 6C nieuwe velgen en winterbanden wat is de beste keus qua velg en band.
Heb nu brescia 17 velgen met maat 215/40R17.

Groetjes Bob
 
Volkswagen  Polo gti  1.8 tsi gti 220 pk 6C 
Eerst een velg kiezen en dan de band.
Een band kan in een 15'' maat heel anders presteren dan in een 17'' maat.
Voor bandenkeuze kan je eens de anwb bandentest raadplegen en zo een keuze maken
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42
Hoezo eigenlijk de keuze voor winterbanden als ik vragen mag? In ons nieuwe nederlandse klimaat lijkt me dat alles behalve nodig. Afgelopen winter zijn we amper onder de 7 graden geweest, geen sneeuw te bekennen...
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Megalo_

Belangerijkste zin uit de all season test.
Op sneeuw komt geen enkele all sesonband in deze test in de buurt van de prestaties van een goede winterband. De beste allseasonbanden op sneeuw zitten op het niveau van de mindere winterbanden.

Persoonlijk zou ik een simpele velg kiezen, enkele kleur en makkelijk schoon te maken ivm pekel.
Stijl en merk is natuurlijk persoonlijke smaak.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42 en Sal

Belangerijkste zin uit de all season test.
Op sneeuw komt geen enkele all sesonband in deze test in de buurt van de prestaties van een goede winterband. De beste allseasonbanden op sneeuw zitten op het niveau van de mindere winterbanden.

Persoonlijk zou ik een simpele velg kiezen, enkele kleur en makkelijk schoon te maken ivm pekel.
Stijl en merk is natuurlijk persoonlijke smaak.
En dan elke koude dag tevergeefs hopen op een sneeuwvlok zodat het niet voelt alsof je vele honderden euro's hebt uitgegeven aan gebakken lucht.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: __Sjaak en Bomo42
@Walter-GTI
als je dan toch een 2e set banden koopt, koop dan gewoon winter.

@BlackDiesel
En dan net op die ene dag dat het sneeuwt tegen de vangrail aanschuiven en honderden euros betalen bij de spuiter ;)
Misschien wil @Bomo42 wel op wintersport, en moet hij winterbandjes.
Als je met zomerbanden niet kunt rijden met een klein laagje sneeuw kun je beter je rijbewijs inleveren, dat heet aanpassen aan de weersomstandigheden, maar hey iedereen is vrij om te doen wat hij wilt toch!
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!