Velgen

Een Polo GTI heeft een sportonderstel wat 15mm verlaagd is en daar zitten 17inch velgen onder met 215-40-17 banden wat de juiste combinatie is.
En verder moet je rekening houden met de steek van de boutgaten 5x100 en de ET maatgeving.

Volgens mij hebben de 17" Boavista velgen een ET waarde van 43.
Ik ga dit weekend eens kijken, want ik heb ook velgen gekocht met ET35, dus dit zou ik aan moeten laten passen. Aangeraden wordt om binnen 5mm te blijven, dus tussen ET38 & ET48

Knight zei:
Ik zou 17'' 7,5j met 185.35.17 banden!!
Staat echt top :D en mooi getrokken
ik wist niet dat deze maat (185) past :oops: op 7,5 J zelf 205 genomen, 215 zoals wordt aangeraden vond ik voor mijn BM een beetje te. ( heb er ook niet naar gevraagd, klakkeloos aangenomen anders ........) nou ja staat wel heel stoer al is het maar 20 mm :lol: .

Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Even gekeken vandaag naar de ET waarde die de 17" Boavista velgen hebben, en deze is dus niet wat de website http://www.steekmaat.nl zegt.

Volgens de website is de ET waarde bij een Polo 6R ET43, maar op de achterkant van mijn velgen staat ET46.

a831b56f-1.jpg

Ik was van de week bij de dealer en vroeg hem af er techinsche beperkingen waren om 18" velgen onder een Polo 6R te monteren.
En volgens hem is dit niet toegestaan en zou problemen geven met garantie....weet iemand hier iets meer van?

De goal velgen hebben standaard ET 38.

Volgens het systeem van de dealer zijn ze toch passend.

Er zal wel voldoende ruimte in de wielkasten zijn zodat er meerdere waardes passen.

Ik vind het allemaal best als de velgen maar niet aanlopen als de auto vol zit.

PoloDave zei:
vind het een raar verhaal, ik zou zeggen: als de waardes kloppen en het past allemaal goed, waarom niet?

Hij zei iets over dat het ontwerp van de auto niet geschikt is voor 18" velgen (met het oog op ruimte in de wielkasten), maar wat je zegt als je de juiste ET waarde neemt en de bijbehorende banden lijkt mij het ook geen probleem om 18" toe te passen...
Maar de belangrijkste reden voor mij om het niet te doen is dat ik eventueel problemen zou kunnen krijgen met de garantie al zou ik niet weten wat er eventueel kapot zou kunnen gaan.

ze kunnen lullen wat ze willen maar er zijn meerdere mensen op de forum met 18 inch dus als het past waarom zou je het niet doen?? 18 inch gaat echt wel passen...maar je houd geen band meer over...ik zou voor 17 inch gaan :D die boavista's passen perfect eronder :D

ach en mocht er iets kapot gaan zet je een oud setje met 15 inch winterbanden of iets dergelijks eronder als je nog in de garantie zit ;) laat ze maar bewijzen dat je er iets anders onder gehad hebt

KYC zei:
ze kunnen lullen wat ......:D

Dat idee heb ik ook :D , maar ik ben er nog niet uit, op de auto zitten standaard 17" denvers en ik had eigenlijk detroits willen hebben en die ga ik ook op termijn kopen maar of het 17" blijft of 18" wordt?????? dus ik heb nog wat om over na te denken.....

PoloDave zei:
ach en mocht er iets kapot gaan zet je een oud setje met 15 inch winterbanden of iets dergelijks eronder als je nog in de garantie zit ;) laat ze maar bewijzen dat je er iets anders onder gehad hebt

Dat is een goed idee :mrgreen:

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!