Velgen

Hallo mede polo rijders. Ik heb een vraag. Ik heb op mijn polo velgen zitten met een et waarde van 35 en 7,5j breed en 17 inch met 215 45 17 banden. Ik heb nieuwe 18 inch velgen besteld met et40 en 8j breed. Als ik kijk welke type banden hierop worden gemonteerd kom ik alleen maar 215 40 18 tegen. Nu vind ik 215 op een 8j velg wel wat smal. Kan ik en past dit, nu 225 40 18 banden monteren. De polo is origineel en dus niet verlaagd.
 
Volkswagen  Polo aw  1.0Tsi dsg 95pk 
Vraagje, waarom heb je velgen besteld met een net andere breedte en et waarde dan origineel?
Je zou die banden kunnen monteren, de afrolomtrek scheelt dan 1.3 procent ongeveer. Je daadwerkelijke snelheid wordt dan een fractie hoger tov de teller, maar ik zie dat niet als een ramp aangezien je werkelijke snelheid altijd lager ligt dan je teller aangeeft met de originele bandenmaat.
Hoe het gaat met sturen en inveren en of je dan je wielkasten raakt, dat weet ik niet
 
Ik ga van 17 inch naar 18 inch 215/45 17 naar 215 of 225/40 18 dus snelheidsafwijking zal hetzelfde zijn als nu. Banden op de huidige velgen zijn 4 seizoenen en ik wil een zomerse hebben vandaar de 18 inch. Het gaat mij er meer om of die 225 gaat passen ivm afstand tot schokbrekers en dus aanlopen. 215 breed op een 8j velg kan maar dan heb je niet erg veel velg rand bescherming over
 
Volkswagen  Polo aw  1.0Tsi dsg 95pk 
Misschien zijn er wel forum leden met ervaring met die bandenmaat, hopelijk
Ik heb dezelfde maat als waar over gesproken wordt ( 225-40-18 ) maar dan wel de originele 18 inch gti velgen. Bij mij lopen ze niet aan, maar dat zou kunnen als de wielkuipen van een gti wat breder zijn. Ik heb voor deze maat gekozen omdat de michelin pilot sport 5 band 45 euro per stuk goedkoper waren dan de originele 215-40-18 banden.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Weet je zo wat de et waarde van de velg is. Volgens mij is de gti qua carrosserie niet anders. Want ook gti velgen passen onder mijn polo. En inderdaad 225 banden zijn goedkoper dan 215 banden. En de velgen die ik gekocht heb komen ook voor bij de polo aw gti met dezelfde waardes. Dus 8j en 18 inch en et40. Het gaat er mij echt om de breedte van de band met een 8j velg met et40.
 
Volkswagen  Polo aw  1.0Tsi dsg 95pk 
Dit vond ik terug op het internet,

Originele Brescia Velgen 18 inch – Volkswagen Polo 6​

Bandenmaat 215/40 R18​

Naafdiameter 57,1 mm​

Velgmaat 7,5J x 18H2​

Steekmaat 5 x 100,0 mm​

ET-Waarde 51,0 mm​

 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Wat ik hier zie is een et van 51 dus meer naar binnen, 215 op een 7,5 j velg is ook beter maar 215 op een 8j ben ik niet zo heel erg fan van, daarom wil ik dus die 225 band en ik denk dat die 225 wel past op mijn polo
 
Volkswagen  Polo aw  1.0Tsi dsg 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!