verbruik 1.4

RTA

Nieuw lid
wie rijdt t zuinigst?

1.4 motor 600 km met 42 liter. Dat is 1 liter op 14,6 km.
Heb het idee dat dat niet normaal is?

Dat rij ik met mijn gti met gemiddeld 95 km/h over een traject van 85 km (dagelijs). Is ook een 1.4 :). Als ik echt rustig aan doe haal ik 1 op 15....

roundrunner, je moet het even op de echte manier doen, de boordcomputer kan afwijken, de meestte mensen met een gti rijden 1:10 tot 1:13 zo ongeveer..

aantal kilometers gereden / aantal liters getankt is veel nauwkeuriger.. echter moet je dan wel ook zeker weten dat je een goede bandenmaat hebt onder je polo zodat je teller niet afwijkt! (dan klopt je meting ook niet)

ik heb de standaard banden onder de polo dus dat zal meevallen... Daarnaast is de snelheidsmeter in de boordcomputer een stuk nauwkeuriger...

Ik weet nooit wat ik tank (lease) en ook doordat er een klepje in de tank zit (zie ander topic) heb ik geen idee hoeveel er in gaat, moet je hem eigenlijk eerst leegrijden maar daar pas ik even voor..

Je hoeft je tank niet helemaal leeg te rijden.. Gewoon iedere keer op dezelfde manier tanken. Dus auto waterpas en bijvoorbeeld bij de eerste of tweede keer afslaan van de pomp stoppen. Nu kijken hoeveel liter je getankt hebt sinds de laatste tankbeurt en hoeveel kilometers je hebt afgelegd sinds de laatste tankbeurt.

Verbruik is afhankelijk van zoveel factoren dat je het moeilijk kunt vergelijken met andere rijders. Als je auto technisch ok is en dat zijn de meeste nieuwe auto's, dan zal het verbruik voornamelijk afhangen van je rechtervoet en het soort ritjes dat je maakt.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!