Verbruik polo 6c gti

Duwdd

Lid
Beste forumleden,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met het verbruik van een polo 1.8 tsi gti.

De fabrikant geeft aan dat het gecombineerde verbruik 1 op 18 is. Nu begrijp ik dat dit onder de meeste optimale omstandigheden is.

Echter wanneer ik rustig rijd in de D rijd ik 1 op 13 gemiddeld en actueel verbruik bij 80 km/h ongeveer 1 op 15/16 terwijl 1 op 21.5 beweert wordt.

Is dit normaal voor een polo gti of moet ik mij gaan afvragen of bepaalde dingen niet goed zijn in de motor? (verstopping door koolstofafzetting, verouderde bougies ect)

Er zijn hier vast wel lezers met meer ervaring!

Volkswagen  Polo 6c GTI 
Wat er nu in zit leeg leegrijden en dan vervolgens vol taken met shell vpower 98, dagteller op 0 zetten en kijken hoeveel km je met volletank hebt gehaald en laat dit even weten. Als dat tegenvalt dan zou je kunnen kijken wat die op rollenbank haalt aan pk en koppel, als dat overeenkomt met wat fabriekaf wordt aangeven dan is dat gewoon zo goed. Dan kan er ook erbij gekeken worden of overige metingen van motor en sensoren goed zijn.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Ik rijd met mijn 2.0 gti ongeveer 1:16 gemiddeld. Zit wel veel snelweg km tussen waar ik 100 rijdt op CC. Binnendoor soms een sprintje trekken en verder rustig rijden. Doe zo met 1 tank 600-650 km.

Polo  Gti 
Klopt,40 liter en dan nog 2 liter reserve ongeveer. Ik haal op zeker geen 600 km op mijn tank, tenzij ik op de cruise snelweg rijd. Dan is 1 op 18 goed haalbaar.

Ja rijd zelf 100km per dag snelweg en heb geen haast dus zet m op ACC en 110 km/h en rijd ik zo 1:20 zelfs. Binnendoor geef ik wel eens gas.

Polo  Gti 
Ik rijd met mijn 2.0 gti ongeveer 1:16 gemiddeld. Zit wel veel snelweg km tussen waar ik 100 rijdt op CC. Binnendoor soms een sprintje trekken en verder rustig rijden. Doe zo met 1 tank 600-650 km.

Dan kan je toch al bijna wel zeggen dat er iets niet in orde is met mijn gti? 200cc meer stuk zwaarder en groter. maar toch beter verbruik?

Volkswagen  Polo 6c GTI 
Dan kan je toch al bijna wel zeggen dat er iets niet in orde is met mijn gti? 200cc meer stuk zwaarder en groter. maar toch beter verbruik?
Ja serieus. Ik rij als een oude opa,soms hang ik met ACC met 80 achter een vrachtwagen haha,zoals gezegd geen haast,bespaar ik liever benzine. Ik zou niet weten wat een 1.8 gti behaald zo.

Polo  Gti 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!