Verbruik polo diesel

BlackDiesel

Bekend lid
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden extreem m'n best gedaan om een mooi verbruik op m'n scherm te krijgen en dit is het resultaat.

Met mijn "normale" rijstijl zit ik rond de 1 op 18

Ben er best trots op, had nooit dit resultaat verwacht haha, al moet je wel je best doen hoor

Wat is jullie beste resultaat qua verbruik? Ben benieuwd

Bijlagen

• 20200529_153155.jpg
    20200529_153155.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 59
Polo  6c 
doe je netjes! als ik goed mn best doe, kom ik op 1:22-23... Normaal ook 1:18.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Zie hiernaast mijn langtijdig verbruik over ongeveer 70.000km. Dus zegmaar 1 op 22,5. Ik zie wel verschil tussen verschillende tankbeurten als ik bijvoorbeeld op vakantie ben of juist heel veel woon-werk rijdt (40km 80 weg, 20km 100km/h snelweg) ik rijd dus nauwelijks 'hard'. Ik trek de auto dagelijks door tot 4000 rpm en ben vlot qua optrekken, het zit dus vooral in de snelheid denk ik.

Wat voor wielen hebben jullie onder de Polo? volgens mij heeft dat ook een behoorlijke invloed, hier de standaard 15 inch bluemotionvelgen op 2,5bar rondom.

Volkswagen  Polo 6C 
Ik rij met mijn 1.2 tdi op 16 inch met 2.5 bar snelweg-stad op een volle tank 700-800km .
Vindt het heerlijk, tegenwoordig zit me tank al vol met 45-50€:relieved:

Volkswagen  Polo 6R 
200PK en 1 op 20... Zo zie je maar dat veel vermogen niet altijd gekoppeld is aan hoog verbruik...Spreek je het vermogen vaak aan? En rijd je vaak langdurig hoge snelheden?

Volkswagen  Polo 6C 
Ik rij met mijn 1.2 tdi op 16 inch met 2.5 bar snelweg-stad op een volle tank 700-800km .
Vindt het heerlijk, tegenwoordig zit me tank al vol met 45-50€:relieved:
Heerlijk he die diesel prijzen daar kan ik wel aan wennen hahaha

Ik rij zo rond de 800km op een tank met uitschieters naar boven en naar beneden

Ik rij gewoon op originele 15 inch volkswagen velgen

Polo  6c 
200PK en 1 op 20... Zo zie je maar dat veel vermogen niet altijd gekoppeld is aan hoog verbruik...Spreek je het vermogen vaak aan? En rijd je vaak langdurig hoge snelheden?
Verschilt heel erg, het vermogen probeer ik sowieso soms aan te spreken om m'n motor een beetje fel te houden en zeker met regenereren trap ik 'm graag in :grin: verbruik schiet dan wel gelijk naar de 1 op 15

Polo  6c 
Zie hiernaast mijn langtijdig verbruik over ongeveer 70.000km. Dus zegmaar 1 op 22,5. Ik zie wel verschil tussen verschillende tankbeurten als ik bijvoorbeeld op vakantie ben of juist heel veel woon-werk rijdt (40km 80 weg, 20km 100km/h snelweg) ik rijd dus nauwelijks 'hard'. Ik trek de auto dagelijks door tot 4000 rpm en ben vlot qua optrekken, het zit dus vooral in de snelheid denk ik.

Wat voor wielen hebben jullie onder de Polo? volgens mij heeft dat ook een behoorlijke invloed, hier de standaard 15 inch bluemotionvelgen op 2,5bar rondom.
Originele volkswagen 15 inch velgen met 2.8bar voor en 2.5 bar achter, netjes verbruik man! Mijn verbruik over lange tijd is 1op19 maar ik heb er nooit zo m'n best voor gedaan

Polo  6c 
B9D49CAD-12EE-48CF-B2D3-018073EAB2C4.jpeg
Ik had dit ook eerder elders gepost.
Als mijn vrouw rijdt haalt ze de 1 op 30 met veel snelweg. Maar op de lange termijn is het verbruik 1 op 23-25.
Het is een relatief zware auto door de opties, automaat en panodak. :) velgen zijn 16”

Volkswagen  Polo 6C 
B9D49CAD-12EE-48CF-B2D3-018073EAB2C4.jpeg
Ik had dit ook eerder elders gepost.
Als mijn vrouw rijdt haalt ze de 1 op 30 met veel snelweg. Maar op de lange termijn is het verbruik 1 op 23-25.
Het is een relatief zware auto door de opties, automaat en panodak. :) velgen zijn 16”
Vind deze nogsteeds bizar. Doe je goed man!

Polo  6c 
Ik zie de 1.4TDI met DSG als beoogd opvolger voor de 1.2 TDI. Ik mis m'n automaatje...

Ik denk dat als ik dezelfde rijstijl toepas in de 1.4 TDI ik op hetzelfde verbruik moet uitkomen. Daarnaast is de (gechipte) koppelkromme een stuk gunstiger in de 1.4 TDI. Waardoor ik waarschijnlijk vlotter door kan rijden met minder toeren. Ook schijnt het blok rustiger te lopen dan de 1.2 TDI... misschien toch maar eens een proefritje maken.

Volkswagen  Polo 6C 
Ik zie de 1.4TDI met DSG als beoogd opvolger voor de 1.2 TDI. Ik mis m'n automaatje...

Ik denk dat als ik dezelfde rijstijl toepas in de 1.4 TDI ik op hetzelfde verbruik moet uitkomen. Daarnaast is de (gechipte) koppelkromme een stuk gunstiger in de 1.4 TDI. Waardoor ik waarschijnlijk vlotter door kan rijden met minder toeren. Ook schijnt het blok rustiger te lopen dan de 1.2 TDI... misschien toch maar eens een proefritje maken.
Heerlijk blokkie die 1.4tdi al zeg ik het zelf, heb 1x in een 1.2tdi mogen rijden en dit viel mij toch iets tegen. Weet niet hoe een gechipte 1.2tdi rijdt, maar de mijne is niet gechipt, en vind hem nu al heerlijk rijden.

Polo  6c 
@Bresjee99 persoonlijk vind ik de 1.2TDI een stuk rustiger klinken als de 1.4TDI... De 1.4TDI klinkt echt als een trekker terwijl de 1.2 meer "zingt"..

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Ja de auto is echt flink zuiniger geworden, ik denk vooral omdat ik geen roetfilter meer heb, en de turbo bouwt pas echt lekker boost op bij 1900 toeren, alles daaronder is dus echt extreem zuinig.
Maar ik houd wel van doorrijden ja, elke rit tik ik de revlimiter wel ff aan haha.

Volkswagen  Golf 7 GTE 
Heerlijk blokkie die 1.4tdi al zeg ik het zelf, heb 1x in een 1.2tdi mogen rijden en dit viel mij toch iets tegen. Weet niet hoe een gechipte 1.2tdi rijdt, maar de mijne is niet gechipt, en vind hem nu al heerlijk rijden.
Ik weet niet of ik de 1.4TDI echt aan zou raden. Ik vind de 3 cilinders maar niks. Ze zijn zo nerveus en de wagen klinkt inderdaad als een trekker. Het is het gewoon net niet. Bestaat de 6C TDI wel met een 4 cilinder variant?

Volkswagen  Polo 6C 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!