Verlaging Polo Bluemotion

Beste mede-forummers,

Ik ben Daniël en zit al een tijdje op dit forum. Ik heb al enkele leuke mods gedaan aan mijn schaduw blauwe Polo 6R(zie garage).
Nu had ik een vraag in verband met het volgende: graag zou ik mijn Polo verlagen.

Er zijn 2 opties hiervoor: ofwel een schroefset ofwel kiezen voor een vaste verlaging.
Naar deze laatste gaat mijn voorkeur uit... een degelijke/fatsoenlijke schroefset kost te veel geld(ben nog student) en wil er geen goedkope onder steken.

Momenteel heeft mijn auto nog het standaardonderstel van een Polo BM.
Daarom had ik in gedachte H&R verlagingsveren te kopen (35mm voor en 55 vanachter).
Nu is mijn vraag: gaan deze met mijn 2 sets wielen(winter en zomer)? lopen deze nergens aan of andere problemen?

specs van mijn zomerset:
banden 215 40 R17
17 x 7,5
steek 5x100
ET 35
( het zijn Replica's van de Golf R Talladega velgen)

spec van mijn winterset:
banden 195 55 R15(denk ik.. zijn de gewone stalen velgen met wieldeksels van een polo BM met daar rond een GoodYear winterband)
foto's ervan staan ook in mijn garage...

welke zijn goede merken in verlagingsveren?
Heb ook horen zeggen dat als je meer als 40mm verlaagd je ook andere (sport)schokdempers moet steken?
Hoe zit het met het comfort, een correcte prijs voor deze verlaging,..?
Ik persoonlijk denk dat 25/40mm of 30/30mm te weinig is... daarom dat ik dacht aan 35/55mm.

Heeft er eventueel iemand foto's hiervan of kan er aan geraken?

Alvast bendankt

Daniël
 
Nog even iets ophelderen, jij rijdt een BMT:mrgreen:
Aangezien de 1.6 geen bluemotion is volgens vag, maar een bluemotion tech;)

Verder, 35/55 is wel erg laag als je het mij vraagt, maar dat ben ik persoonlijk;)
Al gekeken in de fotodatabase voor verlaging?
Daar staan van de 6r wel een paar foto's met 25/40 verlaging.

Wat betreft de database, daar ben ik nog mee bezig met foto materiaal te verzamelen;)
Al zal ik snel weer mensen aan het jasje gaan trekken om een inzending te doen(was beetje druk de laatste dagen):mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Heuy Jan

ja, ik weet het.. het is een BMT, even niet bij nagedacht, bedankt om me te verbeteren Big Grin !
ja, de fotodatabase heb ik al bekeken en zag de fotos van een H&R setje van 25/40mm... maar deze zijn net niet laag genoeg vind ik..
Heel goed en fijn van jou dat je een database aanlegt daar heeft een mens tenminste wat aan!

greetz
 
Ghehe danku!;)

Enneh als je de 35/55 verlaging wilt zien, dan kun je sowieso in Vissa's garage kijken, daar staan wel een oaar foto's;)
Verder was er nog iemand, maar ik ben de naam kwijt:oops:
Was iig (ook) een witte polo.

Verder qua comfort meen ik dat Vissa het een beetje stug vond, maar daar kun je hem beter even naar vragen;)
(Of als hij dit leest, natuurlijk zelf even reagerenStick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja, ik geef je gelijk Djaggo..
maar een degelijke schroefset kost al meer dan 500 euro... dit vind ik net iets te duur voor een 18-jarige student.
verlagingsveren is een zeer goed alternatief volgens mij. ik heb dan ook niet de bedoeling om echt plat te gaan, hij moet gewoon mooi liggen...
 
Ja, ik geef je gelijk Djaggo..
maar een degelijke schroefset kost al meer dan 500 euro... dit vind ik net iets te duur voor een 18-jarige student.
verlagingsveren is een zeer goed alternatief volgens mij. ik heb dan ook niet de bedoeling om echt plat te gaan, hij moet gewoon mooi liggen...

Nou ik heb gewoon een goedkoop setje eronder en werkt goed ik race niet op het circuit ofzo zolang er voor mij een TUV keuring onder zit en drie jaar garantie ben ik tevreden
animaatjeslol27397-1.gif
 
Een goede schroefset kun je ook goedkoper krijgen maar dan zijn ze vaak 2e hands. En daarmee heb je ook gelijk de vraag hoe er mee omgegaan is.

Welk merk veren zit je aan te denken??
 
Nou ik heb gewoon een goedkoop setje eronder en werkt goed ik race niet op het circuit ofzo zolang er voor mij een TUV keuring onder zit en drie jaar garantie ben ik tevreden
animaatjeslol27397-1.gif

Ja, het goedkoopste wat ik gevonden heb is 299 euro (TA Technixx) heb er al veel slechte dingen over gehoord, maar andere waren dan weer zeer positief erover..
dus ik weet niet echt wat ik er van moet denken...

denk ook dat als ik een schroefset zou kopen ik steeds lager en lager zou gaan en heb er nog geen ervaring mee om zo te rijden..
 
Een goede schroefset kun je ook goedkoper krijgen maar dan zijn ze vaak 2e hands. En daarmee heb je ook gelijk de vraag hoe er mee omgegaan is.

Welk merk veren zit je aan te denken??

Ja, 2de hand is ook een optie maar ik denk toch voor gewone verlagingsveren te gaan. kwestie van te wennen en kan daarna (na wat sparen) nog overschakelen op een schroefset.

ik zat te denken aan een setje H&R 35/55mm veren. zijn deze goed? comfort,..?
nu was ook mijn vraag in de eerste post of deze gaan met mijn 2 sets velgen (nergens aanlopen,...)
 
Je zomervelgen zijn een halve inch breder dan de af-fabriek GTI-velgen. De banden die erop liggen, zijn wel hetzelfde als af-fabriek bij een GTI. Voor zover ik me kan herinneren had Vissa met zijn GTI geen problemen met aanlopen of zo. Het lijkt me dat jouw zomervelgen ook geen problemen zouden moeten geven.
Je wintervelgen lijken me sowieso goed te gaan. Dat zijn toch immers de standaardvelgen (en de standaardmaat banden)?

Ben je al eens bij een onderstel (velgen, banden, veren en verlagingssets) langsgeweest? Die kunnen je vast goed adviseren, en wellicht kun je daar zelfs wel uitproberen of wat je wilt goed gaat.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Je zomervelgen zijn een halve inch breder dan de af-fabriek GTI-velgen. De banden die erop liggen, zijn wel hetzelfde als af-fabriek bij een GTI. Voor zover ik me kan herinneren had Vissa met zijn GTI geen problemen met aanlopen of zo. Het lijkt me dat jouw zomervelgen ook geen problemen zouden moeten geven.
Je wintervelgen lijken me sowieso goed te gaan. Dat zijn toch immers de standaardvelgen (en de standaardmaat banden)?

Ben je al eens bij een onderstel (velgen, banden, veren en verlagingssets) langsgeweest? Die kunnen je vast goed adviseren, en wellicht kun je daar zelfs wel uitproberen of wat je wilt goed gaat.

Vrijdag ga ik normaal langs bij de bandencentrale om eens te kijken wat ze voor me kunnen doen.
Het enige wat ik nu nog moet weten is hoe het comfort is? zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met H&R?

De wintervelgen zijn idd gewoon standaard met een normale bandenmaat erop dus dit zou ook geen probleem moeten vormen!
 
Hmm.. Ik meen mij te herinneren dat et35 voor net ietsje uitsteekt en achter precies in de kas past, dus hoop voor je dat ik ongelijk heb aangezien de velg 'maar' 7,5J breed is;)

klopt Jan! aan de voorkant komt de velg net niet/ net wel uit de kast (maar heel miniem) en vanachter past ze precies in de kast.
hopelijk vormt dit geen probleem, zullen het snel genoeg weten eens we bij de bandencentrale langs zijn gegaan...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!