Versnellingsbak van 9N

Hoi mensen,
Ik heb stomme vraag.
Kan het mijn polo 9N 1.9 sdi versnellingsbak veranderen?
Zoals standaard versnellingsbak 5 versnelling. Andere versnellingsbak van 6 versnelling erop zetten?

Mvg,
Gerrir
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 SDI 
Dit gaat, moet je wel ook nieuwe motor (tdi) hebben waarop dit gaat passen. Dan moet je ook nog rekening houden met de aandrijfassen, motormanagement, motorsteunen, luchttoevoer, turbo en het lijstje gaat maar door...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
ok, dankje voor reacties..

want mijn auto rijdt altijd hoge toeren op snelweg. daarom dacht ik miss 6 versnellingsbak rijden en toeren wordt wel lager of zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 9N  1.9 SDI 
Het klinkt best logisch eigenlijk. Ik weet dat de benzine 1.2 tsi met 90 of 105 pk motorisch exact gelijk zijn, enkel andere software en een andere bak (5 om 6 versnellingen). De 6-bak heeft wel wat meer koppel en pk's te verwerken, maar heeft dus ook meer verzetten om dit over te verdelen. Weet alleen niet of een 9N 1.9 vanuit de fabriek ook met een 6-bak is geleverd..
 
Het klinkt best logisch eigenlijk. Ik weet dat de benzine 1.2 tsi met 90 of 105 pk motorisch exact gelijk zijn, enkel andere software en een andere bak (5 om 6 versnellingen). De 6-bak heeft wel wat meer koppel en pk's te verwerken, maar heeft dus ook meer verzetten om dit over te verdelen. Weet alleen niet of een 9N 1.9 vanuit de fabriek ook met een 6-bak is geleverd..

Mijn auto heeft 1.9 SDI 64 pk diesel motor. er zijn wel paar versnellingsbakken van andere motor 1.9 TDI 100 pk of 130 pk 6 versnellingsbak.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 SDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!