Verstuivers

Jimmy2422

Nieuw lid
Beste,
Vandaag eens de polo 1.2 tdi aan de computer gehangen om te kijken wat de verstuivers waardes zijn.
Ik zie dat er 2 afwijken kan iemand mij vertellen of deze defect zijn of lekken?
Ik merk dat auto niet lkkr stationair draait en klinkt tevens vind ik de uitlaatgassen ook flink stinken. Ik zal foto’s bijvoegen
Bvd
 

Bijlagen

  • IMG_5177.jpeg
    IMG_5177.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 15
  • IMG_5178.jpeg
    IMG_5178.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 16
  • IMG_5179.jpeg
    IMG_5179.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 15
Volkswagen  Polo VI 
afwijkende verstuiver waarden kan worden veroorzaakt door een mechanisch probleem in de motor
simpel uitgelegd stel dat een cilinder minder compressie heeft dan zal de rustig loop regeling dit proberen te corrigeren
dus meer in spuiten
aangezien je ook aangeeft dat de motor stinkt en niet lekker stationair draait , kan dit op een slechte verbranding duiden
wat je met dit soort klachten aan te raden is controleren of je basis in orde is , dus compressie .timing .juiste brandstof enz
en ja tuurlijk de verstuiver zelf kan ook defect zijn
groet Donna
o ja de egr moet natuurlijk ook goed functioneren welicht als dit is opgelost dat je van je problemen af bent
 
afwijkende verstuiver waarden kan worden veroorzaakt door een mechanisch probleem in de motor
simpel uitgelegd stel dat een cilinder minder compressie heeft dan zal de rustig loop regeling dit proberen te corrigeren
dus meer in spuiten
aangezien je ook aangeeft dat de motor stinkt en niet lekker stationair draait , kan dit op een slechte verbranding duiden
wat je met dit soort klachten aan te raden is controleren of je basis in orde is , dus compressie .timing .juiste brandstof enz
en ja tuurlijk de verstuiver zelf kan ook defect zijn
groet Donna
o ja de egr moet natuurlijk ook goed functioneren welicht als dit is opgelost dat je van je problemen af bent
Dan Moet ie naar de garage dat kan ik niet zelf doen. Zouden deze klachten ook met de egr te maken hebben die wel afgedopt is maar nog niet uitgeschreven
 
Volkswagen  Polo VI 
ja dat kan er zeker mee te maken hebben, de motor verwacht immers meer lucht dan dat hij krijgt. hij verwacht lucht zowel via het verse lucht traject als ook via het egr traject
Ik breng hem morgen naar de garage dan weet ik waar ik aan toe ben. Bedankt voor het meedenken
 
Volkswagen  Polo VI 
Dit blijft speculeren!
Na de tuning van mij 1.2TDI had ik ook 1 verstuiver die een beetje uit lijn sprong. Motor liep overigens prima.

1. Als je echt 100% zekerheid wilt hebben, demonteer de verstuivers dan (is niet heel veel werk), breng ze langs bij een dieselspecialist en laat ze controleren op inspuitpatroon, lekkage en opbrengst (standaard riedeltje bij een verstuiver/injectortest), dit kost ongeveer €25,- per verstuiver.

2. Als alle verstuivers binnen de grenzen zijn, verwijder dan voorzichtig de gloeibougies en voer een compressietest uit om een INDICATIE te krijgen van de staat van de zuigerveren/cilinderwanden, dit kan je zelf uitvoeren als je een dieselcompressietester hebt

3. Aangezien je ook klaagt over een EGR probleem, verwacht ik dat je EGR lekt en ervoor zorgt dat er teveel uitlaatgassen in de inlaat aanwezig zijn bij stationairloop. Het inspuitverschil kan dan ook worden veroorzaakt door een sterk vervuilde inlaat of een kapotte wervelklep. Dit is te checken door het inlaatspruitstuk te verwijderen.

Als je dit bovenstaande allemaal hebt uitgevoerd, post dan de resultaten maar, kijken we graag weer met je mee om je in de goede richting te helpen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
je telt altijd vanaf de distributie. dus 1 is aan de kant van je koelwater reservoir, 2 in het midden 3 aan de kant van je oliedop.
Goh, vertel jij dit ook even aan Peugeot/Citroen? Die tellen vaak vanaf de bak zijde... Rare lui die Fransen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Dit blijft speculeren!
Na de tuning van mij 1.2TDI had ik ook 1 verstuiver die een beetje uit lijn sprong. Motor liep overigens prima.

1. Als je echt 100% zekerheid wilt hebben, demonteer de verstuivers dan (is niet heel veel werk), breng ze langs bij een dieselspecialist en laat ze controleren op inspuitpatroon, lekkage en opbrengst (standaard riedeltje bij een verstuiver/injectortest), dit kost ongeveer €25,- per verstuiver.

2. Als alle verstuivers binnen de grenzen zijn, verwijder dan voorzichtig de gloeibougies en voer een compressietest uit om een INDICATIE te krijgen van de staat van de zuigerveren/cilinderwanden, dit kan je zelf uitvoeren als je een dieselcompressietester hebt

3. Aangezien je ook klaagt over een EGR probleem, verwacht ik dat je EGR lekt en ervoor zorgt dat er teveel uitlaatgassen in de inlaat aanwezig zijn bij stationairloop. Het inspuitverschil kan dan ook worden veroorzaakt door een sterk vervuilde inlaat of een kapotte wervelklep. Dit is te checken door het inlaatspruitstuk te verwijderen.

Als je dit bovenstaande allemaal hebt uitgevoerd, post dan de resultaten maar, kijken we graag weer met je mee om je in de goede richting te helpen!
Vanmorgen de egr weg laten schrijven en dit zijn nu de waarden
 

Bijlagen

  • IMG_5185.jpeg
    IMG_5185.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 8
  • IMG_5187.jpeg
    IMG_5187.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 8
  • IMG_5189.jpeg
    IMG_5189.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 8
Volkswagen  Polo VI 
Vanmorgen de egr weg laten schrijven en dit zijn nu de waarden
Rijd er eerst maar eens een paar dagen mee. Wegschrijven EGR is nieuwe software en verwijderen/leegmaken van het zelflerend geheugen van de ECU. Over een paar dagen zal het echte verschil merkbaar zijn, zeker na een aantal koud starts.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!