Hallo,
Ik ben redelijk nieuw hier, maar wil toch even weten wat jullie mening is.
Ik rij al een tijd in een Polo 1.2TDI uit 2011. Momenteel heb ik 205.000km op de teller staan. Bij 210.000 moet de distributieriem worden vervangen volgens het boekje. Hierbij wil ik ook de koppeling laten vervangen aangezien deze er wel bijna doorheen is.
Ik weet dat het bij de VW dealer of een officiële garage een behoorlijk bedrag gaat kosten om dit te doen.
Wat gaat mij dit kosten als ik dit zwart laat doen bij een beunhaas? Materiaalkosten zal relatief nog wel meevallen, maar de uren.. Heeft het zin om dit nog te vervangen (behoorlijke kosten voor deze km stand?) of kan ik beter op zoek gaan naar bijvoorbeeld een 6c met minder kilometers en de Polo dus verkopen?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Casper
Ik ben redelijk nieuw hier, maar wil toch even weten wat jullie mening is.
Ik rij al een tijd in een Polo 1.2TDI uit 2011. Momenteel heb ik 205.000km op de teller staan. Bij 210.000 moet de distributieriem worden vervangen volgens het boekje. Hierbij wil ik ook de koppeling laten vervangen aangezien deze er wel bijna doorheen is.
Ik weet dat het bij de VW dealer of een officiële garage een behoorlijk bedrag gaat kosten om dit te doen.
Wat gaat mij dit kosten als ik dit zwart laat doen bij een beunhaas? Materiaalkosten zal relatief nog wel meevallen, maar de uren.. Heeft het zin om dit nog te vervangen (behoorlijke kosten voor deze km stand?) of kan ik beter op zoek gaan naar bijvoorbeeld een 6c met minder kilometers en de Polo dus verkopen?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Casper
Volkswagen
Polo 6R
1.2 TDI