vervuiling inlaat tsi (BlueGT)

Heeft iemand ervaring met vervuiling van de kleppen bij een tsi?
Ik rij zelf een 1.4 Blue GT en wil deze laten chippen
Nu ik deze wil laten chippen lijkt het me niet onverstandig om de inlaat eerst te laten cleanen? Heeft iemand ervaring met het cleanen?

Groeten Jeroen
 
Volkswagen  Polo 1.4 TSI BlueGT  1.4 TSI 
Hoe kom je er bij dat je vervuilde kleppen zou hebben? Chippen dat ding en gaan met die banaan! :mrgreen:29141
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Een TSI heeft directe inspuiting.
Echter de carterontluchting zit aangesloten op de inlaat. Deze smurrie slaat neer in de inlaat en koekt aan.
Diverse tuners schrijven hier over.
Mijn buurman heeft het met zijn golf 2.0 gti ook gehad.
 
Volkswagen  Polo 1.4 TSI BlueGT  1.4 TSI 
Een TSI heeft directe inspuiting.
Echter de carterontluchting zit aangesloten op de inlaat. Deze smurrie slaat neer in de inlaat en koekt aan.
Diverse tuners schrijven hier over.
Mijn buurman heeft het met zijn golf 2.0 gti ook gehad.
Ik heb alleen een storing gehad en dat was een vervuild carterventklepje o.i.d. Verder (nog) niks mee aan de hand! Even afkloppen hoor.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
thnx voor de tip
Zag pas ook iets bij een auto poets bedrijf voorbijkomen maar ga liever naar iemand waar sleutelen nog prioriteit heeft.
 
Volkswagen  Polo 1.4 TSI BlueGT  1.4 TSI 
walnoot blasten hebben ze toch, kunnen ze op veel locaties doen.

En de reactie hierboven je hebt geen problemen dus chippen die handel is wel erg kort door de bocht.
Wel degelijk een bekend iets dat het aankoekt op de kleppen en de flow kan verstoren
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
helemaal met je eens
als er een vervuiling in de inlaat ontstaan is, lijkt mij chippen zinloos.

gelukkig lees je weinig over deze vervuiling bij de nieuwere tsi blokken.
 
Volkswagen  Polo 1.4 TSI BlueGT  1.4 TSI 
helemaal met je eens
als er een vervuiling in de inlaat ontstaan is, lijkt mij chippen zinloos.

gelukkig lees je weinig over deze vervuiling bij de nieuwere tsi blokken.
Concept van die blokken is nog steeds hetzelfde maar ik denk omdat het geen hot iets meer is zoals het in het begin bekend was dat er weinig meer over geschreven word. chippen heeft wel zin, maar ik zou dan met een frisse inlaat willen beginnen zeker omdat dit een bekend iets is. zo kun je er het maximale uithalen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Walnut blasting is eigenlijk de enige manier om het echt mooi schoon te krijgen. In Flevoland zit een man die dat vakkundig schijnt te doen voor schappelijke prijzen. Walnut. HBT walnut blasting.

Maar ook ik heb de indruk dat het weinig aan de orde is bij de 1.2 en 1.4tsi
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Gisteren toch naar DVX belgium geweest voor de reiniging.
Tijdens het reinigen viel de rook gelukkig tegen.
Wat wel opviel waren de zwarte bougies na de reiniging wat duid dat het toch werkt.
Kan jullie niet vertellen of ik verschil merkte omdat ik hem gelijk heb laten chippen.
 
Volkswagen  Polo 1.4 TSI BlueGT  1.4 TSI 
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Audi rs3....Oorzaak was te korte afstanden gereden..! Beste is ook super benzine te tanken van BP
yep, had ik ook last van inclusief sporadisch bokken ! Tijdens mijn scandinavie trip zoveel mogelijk 102 getankt en op de autobahn uren lang dat ding schoon laten branden..
alles is nu weer tip top :)
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
yep, had ik ook last van inclusief sporadisch bokken ! Tijdens mijn scandinavie trip zoveel mogelijk 102 getankt en op de autobahn uren lang dat ding schoon laten branden..
alles is nu weer tip top :)
Dit hoor ik vaker, maar dit is het traject voor je inlaat. als je korte stukken rijd is de aanslag inderdaad sneller opgebouwd.
Maar schoonbranden in een inlaat traject voor de verbranding? hoe gaat dat precies? of helpt de 102 kwaliteit benzine hierin gewoon mee.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dit hoor ik vaker, maar dit is het traject voor je inlaat. als je korte stukken rijd is de aanslag inderdaad sneller opgebouwd.
Maar schoonbranden in een inlaat traject voor de verbranding? hoe gaat dat precies? of helpt de 102 kwaliteit benzine hierin gewoon mee.
Yep, komt door de dagelijkse swif dro stukjes, wordt die bijna niet warm, gaat het verstoppen.

Althans is door de VW dealer aan mij gemeld.

Men adviseerde 98 en waar mogelijk zelfs 102 te tanken, de 102 brandstof heeft een hogere ontbranding. Dat en icm met uren lang 180/200+ rijden zou het blijkbaar zo zijn dat alles schoonbrand.

Na 4800km in 2wk, bokt de auto niet meer. En rijd soepeler voor mijn gevoel (kan ook tussen de oren zitten)

Verder heb ik er niet echt verstand van hoor haha.. Klonk mij allemaal wel logisch vanuit vw
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!