verwarming gaat uit zichzelf aan Polo 9n

Hey :)

Ik zit met het vervelende probleem dat de verwarming vaak uit zichzelf aan gaat... voorheen was dit alleen nadat ik een tijdje 100 km per uur+ reedt (vond ik niet storend genoeg om er wat aan te doen), maar tegenwoordig gaat de verwarming ook uit zichzelf aan als ik de auto gewoon opstart?

In elke situatie dat de verwarming uit zichzelf aan ging, heb ik niet van tevoren de verwarming of airco aangedaan; hij doet dit echt zelf.

Zondag ga ik toevallig een grote onderhoudsbeurt doen, hebben jullie misschien tips hoe ik kan achterhalen wat de oorzaak van dit probleem is? Zelf dacht ik eerst dat ik gewoon mn zekeringen moet nalopen, maar ik begin het vermoeden te krijgen dat het ook wel aan de blower of temperatuurschakelaar zelf kan liggen..

Alvast bedankt!

Volkswagen  Polo 9n 
Achter je middenconsole onder het dashboard zit een elektrisch klepje, deze wil nog wel een problemen geven.
Draai je warmte draaiknop eens helemaal op koud, daarna helemaal naar warm.
Even luisteren of de klep zich versteld. Dit gaat geleidelijk hoor, dus kan 1 a 2 sec duren voor hij versteld.
Hierna nog een keer helemaal naar koud.
Volgens mij heeft de climatic geen temperatuurschakelaar, de climatronic zeker weten wel.
(die zit achter het blokjes rooster aan de voorzijde van de bedieningsunit, zeg maar naast je AC en recirculeerknop.

Achter je middenconsole onder het dashboard zit een elektrisch klepje, deze wil nog wel een problemen geven.
Draai je warmte draaiknop eens helemaal op koud, daarna helemaal naar warm.
Even luisteren of de klep zich versteld. Dit gaat geleidelijk hoor, dus kan 1 a 2 sec duren voor hij versteld.
Hierna nog een keer helemaal naar koud.
Volgens mij heeft de climatic geen temperatuurschakelaar, de climatronic zeker weten wel.
(die zit achter het blokjes rooster aan de voorzijde van de bedieningsunit, zeg maar naast je AC en recirculeerknop.
Update: ik heb er eens naar gekeken en het klepje doet inderdaad niet superveel. Als je hem een paar keer heen en weer draait dan hoor ik wel een klep (niet na de eerste x omdraaien) dus ik ga hem binnenkort gewoon even uit elkaar halen en kijken waarom het klepje vervelend doet

Dankjewel!

Volkswagen  Polo 9n 
Het is niet 'even' uit elkaar hoor.
Zit ook op een klote plek :sweatsmile:
Ik zie inderdaad in dat ik te enthousiast ben geweest door te zeggen dat ik er wel ‘even’ bij ga :tearsofjoy:
Maar ik ga wel kijken naar hoe ik dit probleem kan oplossen, want het begint wel storend te worden dat de verwarming niet luistert

Volkswagen  Polo 9n 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!