Verwijderen slot bestuurdersportier?

deMercer

Voormalig teamlid
Bij de Polo 6R zit alleen in het bestuurdersportier een slot. In het bijrijdersportier zit een dicht, mooi in de kleur van de auto gespoten kapje. Graag wil ik het slot aan de bestuurderszijde vervangen door ook zo'n mooi kapje.
Al geruime tijd heb ik een tweede, dergelijk kapje in huis. Iets minder lang is deze in de juiste kleur gespoten. Maar nu ... ik heb al diverse malen flink staan kijken, allerlei zaken losgehaald, maar het lukt me niet om het slot eruit te krijgen :S
Iemand een idee hoe je dat doet? Alvast dank!

Volkswagen  Up! 
met je sleutel erin.
boutje eruit draaien dan kan je hem eruit halen.
haal je dan je sleutel eruit springt waarschijnlijk je cilinder uit elkaar en kan je hem niet meer gebruiken.
meen dat je beter gewoon een 2e klink kan halen.
kapje past niet zomaar over de oude klink.

Volkswagen  Polo AW GTI 
Met dank aan de tips van Enzo en vooral Johan is het inmiddels gelukt. De truc: na het losdraaien van de duidelijk zichtbare bout ook de minder goed zichtbare, tweede bout losdraaien en deze daarna er weer indrukken. Dan is het slot vrij om er uit te halen.

Ben nu :-D

Volkswagen  Up! 
Hi all,

Ik weet dat het een oude topic is, maar nadat ze mijn slot hebben geforceerd en daarmee mijn airbag hebben gestolen. Wil ik ook voor deze oplossing gaan. Echter heb ik mij suf gezocht waar ik zo'n 'blinde plaat' kan kopen.
Weet dat Vagtechniek ze verkochten. Maar kan het niet meer terug vinden.

Iemand enig idee?

Volkswagen  Polo 6R 
Hoi iichel,

Bedankt voor je reactie inclusief handleidingen.
Wat ik mij afvraag... voorheen hebben ze in de auto van mijn moeder 9N3 ook ingebroken d.m.v. het slot.
Toen heb ik ook een plaatje geplaatst. Echter had ik ook een 'metale' gedeelte meegekregen die heel het slot vervangt.

Dit is enkel het kapje. Is dit voldoende? Want als ik het zo bekijk, na het plaatsen van het kapje blijft er een 'holle' ruimte over???

Volkswagen  Polo 6R 
nee het kapje heeft een grote 'voet':

DSC_0069%20(1).JPG

ik heb zelf gewoon het slotje genomen en de lange pin eruit gehaald die de slotcylinder verbindt met het interne mechanisme

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!