Vloeistof onder de auto rechtsvoor het achterwiel (onder vulslang)

Ik kwam er gister ineens achter toen ik thuis kwam dat er een grote vlek onder de auto lag even voor het achterwiel aan de kant waar ook dat benzine klepje zit.
Het komt ergens weg voor het achterwiel.

Het is voor zover ik kan zien geen benzine, het is namelijk ook een beetje vettig, de kleur kan ik niet goed opmaken maar is een beetje donker van kleur.
Mijn eerste gedachte was benzine maar het ligt er nu nog steeds en benzine was allang verdampt. Ik merk ook geen verlies in remdruk ofzo dus ook remvloeistof lijkt mij sterk. Als ik thuis ben zal ik de remvloeistof voor de zekerheid even checken. Dacht misschien is het dan van een schokdemper maar die zitten verder naar achter en naar binnen.

Ik heb een 1.2 60pk die heeft standaard trommels achter.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het komt wel degelijk van mijn auto want het is mijn eigen oprit. Ik heb hem iets verzet en een nacht verder ligt er een nieuwe ronde kring met de olieachtige substantie.

Volkswagen  6R 
Tegenwoordig alle merken wel
ohja! die verrekte leasemaatschappijen ook altijd met hun slechte onderhoudsintervallen op de controle van knipperlichtvloeistofreservoirs!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Haha knipperlichtvloeistof ;)
Ik heb de remvloeistof even nagekeken maar die is prima op niveau.
Ik heb nog eens onder de auto gehangen voor zover dat mogelijk is. niks is eigenlijk nat/vettig of vies. Er zit nog een metaalkleurig ding wat lijkt op een soort van benzinepomp ofzo maar die is ook droog en schoon. Het leek daar weg te komen maar dat is dus niet zo.

Het lijkt er inderdaad op dat het nog wel eens een schokdemper kan zijn. De onderkant waar de veer is ook donker, daar is wat langsgelopen(olie) De andere kant is namelijk gewoon licht van kleur en daar ligt ook niks onder.

Ik voelde alleen niks vettigs. Als ik hem op de brug heb en definitief weet wat het was zal ik het even laten weten.

Volkswagen  6R 
In je eerste topic schrijf je een "grote vlek onder de auto", lijkt mij sterk dat het uit je schokbreker komt.

Seat  Arona 2020 
Indien het je demper is moet deze wel compleet aan bonken zijn.
En moet de auto na deinen op hobbels.

Afgelopen zaterdag inderdaad uit het niets wat gebonk en dat werd steeds luider. Even achter de auto gekeken en toen zag ik al wel dat de schokdemper en ophanging onder de olie zat.
Dus heb maar even 2 nieuwe schokdempers + rubbers besteld.

Volkswagen  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!