Vocht of condens in linker koplamp unit

Beste leden,

Ik heb vocht of condens, wellicht kunnen jullie dat beter bepalen in mijn linker koplamp unit. Het viel mij vanmorgen op dat hij flink beslagen was. Foto is van halverwege de middag, en toen ik naar huis ging was het weg.

Echter zag ik net dat het weer terug was. Ik kreeg de tip van mijn garage om het rubberen klepje of iets even los te halen zodat het vocht uit de unit kon. Alleen ik kan die nergens vinden. Ik heb originele full LED koplampen daarmee is de polo uit de fabriek gerold. Alle verlichting werkt nog prima.

(Zie foto van vanmiddag toen het wegtrok, druppels zijn van de buitenkant na het wassen, daarvan werd het niet erger).

Als iemand weet wat te doen hoor ik het graag! Bekijk bijlage IMG_2369.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_2369.jpeg
    6.3 MB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Kapjes er een dag eraf laten.

Het terugkomen is het fenomeen condensatie doordat het dauwpunt bereikt is (veel water - koude(re) lucht). Wanneer de temp stijgt gaat dit vocht weer in de lucht maar zit het nog wel in de koplamp.

Probleem is wel, dat er vocht je koplamp in komt.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Update 2: unit was na 30 min. Alweer beslagen toen ik alles met de fohn weggekregen had.
Ik heb weleens vaker koplampen laten drogen en de volledige naad tussen het glas en de behuizing afgekit met succes dat het vochtprobleem is opgelost. Ik heb ook weleens bij koplampen alles geprobeerd om ze dicht te krijgen, maar uiteindelijk hielp niks en moest de unit vervangen worden om het op te lossen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!