Voetsteun monteren in 6R

Als je die vind plaats die even hier. Is het meteen in een topic geplaatst die er voor bestemd is. Beter dan dat het rond zwerft zo houden we het georganiseerd
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik heb nog een originele voetsteun liggen. Hij kan niet in een AW, tenminste niet zonder te beschadigen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Nee hij bedoelt de golf 7 voetsteun in een polo 6r/6c modificatie

Past bijna 1 op 1, moet alleen de kap waar je motorkap hendel in zit wat aanpassen.

Moet ergens een mod op het forum rond zwerven
Weet je of het stoffen gedeelte moet wegsnijden of plaats je de voetsteun er boven op? Domme vraag misschien maar heb hier geen ervaring mee.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 MPi 
Het is gelukt. Met hulp van een heel handige vriend van mij ! Door een deel van de behuizing rond de motorkaphendel weg te snijden en de randjes van de voetsteun aan te passen past ie perfect.
 

Bijlagen

  • 20190516_204247.jpg
    20190516_204247.jpg
    816.6 KB · Weergaven: 83
Volkswagen  Polo 6R  1.0 MPi 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R
Het is gelukt. Met hulp van een heel handige vriend van mij ! Door een deel van de behuizing rond de motorkaphendel weg te snijden en de randjes van de voetsteun aan te passen past ie perfect.
Zit die nu geplakt of geschroefd ofzo?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Dat ziet er goed uit! Zou je hier een how to van kunnen maken? Ben wel benieuwd hoeveel je van die kap af moet halen.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Dat ziet er goed uit! Zou je hier een how to van kunnen maken? Ben wel benieuwd hoeveel je van die kap af moet halen.

Jammer genoeg heb ik geen foto gemaakt van de aangepaste kap :expressionless: maar er dient een redelijk stuk van af gesneden te worden.

Het komt erop neer dat je op de kap van de motorkaphendel tekent hoe je wil dat ie past in het uiteinde van de voetsteun (dat je niet ziet wat dat zit achter de kap) en dan een stuk van de kap eraf snijdt. Zie foto voor dat uiteinde, heb het omcirkeld.20190516_212105.jpg

Ook moet het linker uiteinde aan de onderkant van de voetsteun wat afgesneden worden zodat ie mooi tegen de stoffen vloer past, op die plek van de stoffen mat zat bij mij nl. een plooi.

Verder dient de gehele rechterzijde van de voetsteun naar boven geplooid te worden zodat je het uiteinde van de oorspronkelijke stoffen voetsteun niet meer ziet.

Ook moete de lipjes aan de achterkant van de voetsteun afgesneden worden zodat alles vlak is aan de achterkant van de voetsteun.

Ik zal het in een pdf gieten, met de info die ik heb.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 MPi 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo, Jurgen6R en Roon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!