Volkswagen 6R 1.2TDI Kabelboom problemen

capszz

MyPolo - Team
Sponsor
Hoi !

Sinds afgelopen zaterdag heb ik al 2 lampjes branden op het dashboard, 1x knipperend voorgloei lampje. 1x motormanagement.
Ook kreeg ik er afgelopen zondag, als cadeau start stop faal bij. jottem.

Echter, vandaag is de auto naar een niet nader te noemen VW dealer. 1, uitlezen is al 48euro! ( WHUTT ! )
Nu gaat men onderzoeken wat er aan de hand is, men verwacht problemen in de drukgroep ( ofzo, ben niet technische ) ze hebben ook het vermoeden dat de problemen in de kabelboom zit ( fijn ) en ze zijn het nu aan het onderzoeken, zal me benieuwen.. Onderzoekskosten worden alleen al geschat op 200 euro (!).

Ben erg benieuwd hoef of wat..
Iemand al hier eens last van gehad?

VW Polo 6r 1.2 TDI Bluemotion
Km stand : ca. 85d KM

volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  - 
start/stop probleem kan gewoon komen doordat het motormanagement de hort op is. dan zegt ie al best snel 'bekijk het met je start/stop, ik blijf lekker draaien'.

maar als ze 'm uitlezen zijn ze als het goed is al een stuk verder met waar ze moeten zoeken. vraag eens wat de foutcodes waren?

Ze hadden het over druk dingen ? verder weet ik het zo niet, kan ik een uitdraai opvragen als ik hem straks ophaal?

Drukgroep is de grootste onzin ooit want dan krijg je geen lampjes die aangaan, maar je koppeling intrappen wordt dan heel zwaar.

Volkswagen  Polo 
Drukgroep is de grootste onzin ooit want dan krijg je geen lampjes die aangaan, maar je koppeling intrappen wordt dan heel zwaar.
dat is niet het geval, koppeling licht en hoog. Ik heb het gevoel of ze me een beetje in de zeik nemen..

Ze hadden het over druk dingen ? verder weet ik het zo niet, kan ik een uitdraai opvragen als ik hem straks ophaal?
Bedoelen ze niet de druksensor ?
Dat kan van de turbo zijn of van je roetfilter..

Ondanks dat de lampjes branden, hoe voelde je zelf het gedrag van je auto?
Vond je dat er iets mis mee was?

Als uitlezen alleen al €48,- kost ga ik een eigen zaak beginnen denk ik :

Korting voor mypolo forumleden :mrgreen:

ja zo iets had die het over, was nou vanochtend niet zo wakker nog..
Hij had het er over dat er een kabel gescheurd zou kunnen zijn. Tot nog toe heb ik nog niks gehoord!
Ze hebben alleen toestemming om de auto te bekijken en onderzoeken, verder mogen ze niks aanpassen / repareren, dan zouden ze bellen.
Echter heb ik er niet heel veel vertrouwen in als dit al zo lang duurt !

Voor mijn gevoel had ik vermogens verlies, mja merk je niet zo snel met een extreem langzame auto.

Ben maar kijken voor een andere voiture .. heb geen zin in een zeurbak :(

Druksensor defect, reparatie ommenabij de 300 euro.

ze hebben er maar 8 uur over gedaan om dit te ontdekken.

Druksensor, weet niet welke.
Echter, er is ook een kabelbreuk gerepareerd welke geconstateerd was onder de accu.

enfin, mochten de problemen terug komen , gaat de beste vriendelijke man vliegen over de toonbank. haha.

Ik twijfel sowieso over de gehele gang van zaken, volgende keer toch naar een andere dealer. Wegens omstandigheden was dit in deze even niet mogelijk helaas.

Toch weer jammer maar de realiteit is toch dat veel dealers een loopje met hun klanten nemen.
Spijtig maar waar hebben de meeste dealers de kassa hoger in het vaandel staan dan service & tevreden klanten.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!