Volkswagen POLO 2014: Onregelmatige koude start

Beste Forumleden,

Ik heb een volkswagen polo 1.4 tdi 2014, echter ondervind ik de laatste tijd het probleem, als de motor koud is en ik start de auto dan lijkt het alsof de motor wilt afslaan. De motor trilt hevig voor zon halve minuut zoiets. Ik heb m naar 2 garages gebracht konden niks vinden... werd me eerst verteld verstuivers daarna EGR klep maar de 2e garage vertelde me dat deze allemaal gecheckt waren en hier geen rare dingen uit kwamen, ook gaf de auto geen foutmeldingen.. bij het uitlezen.

Het probleem lost zichzelf op na n minuutje zoiets dan draait de motor normaal. Zodra de auto warm is heeft de auto ook geen enkel probleem en rijd die als een zonnetje.



Hopelijk iemand die dit heeft meegemaakt of meer van weet.

Hier in dit filmpje is te zien wat de auto doet met een koude start.

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90 pk 
Beste Forumleden,

Ik heb een volkswagen polo 1.4 tdi 2014, echter ondervind ik de laatste tijd het probleem, als de motor koud is en ik start de auto dan lijkt het alsof de motor wilt afslaan. De motor trilt hevig voor zon halve minuut zoiets. Ik heb m naar 2 garages gebracht konden niks vinden... werd me eerst verteld verstuivers daarna EGR klep maar de 2e garage vertelde me dat deze allemaal gecheckt waren en hier geen rare dingen uit kwamen, ook gaf de auto geen foutmeldingen.. bij het uitlezen.

Het probleem lost zichzelf op na n minuutje zoiets dan draait de motor normaal. Zodra de auto warm is heeft de auto ook geen enkel probleem en rijd die als een zonnetje.



Hopelijk iemand die dit heeft meegemaakt of meer van weet.

Ik zal morgen even een filmpje maken waarbij te zien hoe erg het is.
Oliedruk misschien?

Ik had hetzelfde probleem. De dealer constateerde dat de oliefilter was dubbelgeslagen waardoor de oliedruk niet goed opgebouwd kon worden.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
ik zou je gloeistiften laten controleren. grote kans (omdat je de problemen alleen met koudstart ervaart) dat deze kapot zijn. vaak geeft dit wel een foutmelding, maar hoeft niet altijd!
Overigens is het ook mogelijk dat er een verstuiver lek is waardoor 1 cilinder niet goed verbrand en dus niet volledig meewerkt, resulteert in onregelmatig lopende motor.

nog scenario: een scheur in de cilinderwand of lekke koppakking. hierdoor komt er water in de verbrandingskamer waardoor 1 cilinder niet mee werkt met starten.

laatste scenario: compressieverlies bij een koude motor. door bijvoorbeeld een vervuilde motor waardoor de zuigerveren vast zitten.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
klinkt als een lekkende/kapotte verstuiver. Niet te veel meer mee rijden!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Een lekkende verstuiver hoef je niet altijd te merken met warme motor. Het is een feit dat bij een koude motor eerder dingen opvallen als kapotte verstuivers of compressieverlies dan bij een warme motor. Immers, het verbrandingsproces verloopt nog niet optimaal door de lage motortemperatuur, elke kleine factor kan dan een grote rol spelen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik had dit probleem ook bij een polo van een kennis, maar ben er zelf niet aan begonnen. Ik zou de verstuivers laten controleren als eerst.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!