JelleR
Premium lid
De tijd is daar, het afscheid van de Polo WRC.
Ik heb er een tijd over nagedacht om uiteindelijk tot het besluit te komen de Polo te koop aan te bieden.
Wat kan ik vertellen? Vrijwel alles!
De auto komt van origine uit Duitsland, heeft daar 3 eigenaren gehad, waaronder 2 broers. Eén van de twee was een hoofdmonteur bij Volkswagen.
Tijdens de eerste 80.000 km van de auto is er vrij weinig gebeurt buiten periodiek onderhoud.
Vanaf ongeveer 90.000 km (2020) heeft de auto haar eerste modificaties ontvangen.
In de komende jaren is er maar liefst €7.500 geïnvesteerd in hoogwaardige upgrades, waaronder:
Alle beurtjes zijn gedocumenteerd en terug te lezen op de facturen. (meer dan 40 stuks)
Alle onderhoudswerkzaamheden die zijn uitgevoerd, zijn met originele onderdelen of hoogwaardig aftermarket materiaal gedaan.
Tijdens mijn eigenaarschap heeft slechts één vaste monteur, bekend om zijn hoge kwaliteitsstandaard, zich over de auto ontfermd.
In de tijd dat ik de auto heb gehad is er voor meer dan €4.000 geïnvesteerd aan onderhoud en het 'tip-top' krijgen van de auto.
De belangrijkste onderhoudszaken tijdens mijn eigenaarschap
Hoe rijdt de auto? Erg stug, maar verfijnd, wat precies is wat je wilt van een sportieve auto zoals deze.
Met 18 inch velgen, een 35-wang band en een verlaagd onderstel (af-fabriek) krijg je een pure en directe rijervaring.
Het vermogen van 330 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak met kortere worp, biedt volledige controle en een ongeëvenaarde rijervaring.
De hydraulische stuurbekrachtiging zorgt voor veel feedback, wat erg veel vertrouwen geeft tijdens sportief rijgedrag.
Met zijn lage gewicht en hoge vermogen, en zonder snelheidsbegrenzer, is deze Polo een echte 'autobahn killer'.
Menigt sportauto van het Duitse segment houdt deze Polo niet bij.
Is de auto betrouwbaar?
Deze Polo met CDLJ-motor is uiterst betrouwbaar. In de afgelopen ±23.000 km heeft de auto nooit een slag gemist.
De regensensor is enkel hersteld door de slechte installatie van de vorige eigenaar.
Extra's en documentatie
Deze Polo WRC komt met alle facturen van de uitgevoerde werkzaamheden en een gevuld serviceboekje.
Daarnaast wordt de auto geleverd met:
Kortom: een unieke kans om een zeldzame en krachtige VW Polo WRC te bezitten. Meer informatie nodig? Hit me up!
De auto staat totaal niet in de weg gaat niet weg voor een te laag bod.
Overigens wordt er af en toe nog in gereden, dus de KM-stand kan lichtelijk oplopen.
Verdere informatie is te vinden op Instagram en Autoweek.
Instagram: Polo_wrc_301
Autoweek review: Volkswagen Polo (2013) #2 review
Autoscout advertentie: Klik hier
Ik heb er een tijd over nagedacht om uiteindelijk tot het besluit te komen de Polo te koop aan te bieden.
Wat kan ik vertellen? Vrijwel alles!
De auto komt van origine uit Duitsland, heeft daar 3 eigenaren gehad, waaronder 2 broers. Eén van de twee was een hoofdmonteur bij Volkswagen.
Tijdens de eerste 80.000 km van de auto is er vrij weinig gebeurt buiten periodiek onderhoud.
Vanaf ongeveer 90.000 km (2020) heeft de auto haar eerste modificaties ontvangen.
In de komende jaren is er maar liefst €7.500 geïnvesteerd in hoogwaardige upgrades, waaronder:
- Wagner Tuning intercooler (€800)
- SACHS Performance koppelingsset incl. 2-massa vliegwiel (€2.000)
- Compleet maatwerk uitlaatsysteem inclusief downpipe, 200-cel sportkatalysator en vacuüm gestuurde kleppen-einddemper (€3.700)
- Rollerbank tune naar 330 pk en 450 Nm koppel, waarbij de snelheidsbegrenzer is verwijderd
Alle beurtjes zijn gedocumenteerd en terug te lezen op de facturen. (meer dan 40 stuks)
Alle onderhoudswerkzaamheden die zijn uitgevoerd, zijn met originele onderdelen of hoogwaardig aftermarket materiaal gedaan.
Tijdens mijn eigenaarschap heeft slechts één vaste monteur, bekend om zijn hoge kwaliteitsstandaard, zich over de auto ontfermd.
In de tijd dat ik de auto heb gehad is er voor meer dan €4.000 geïnvesteerd aan onderhoud en het 'tip-top' krijgen van de auto.
De belangrijkste onderhoudszaken tijdens mijn eigenaarschap
- 24-10-2022: Olie en oliefilter vervangen
- 09-11-2022: BREMBO remmen (schijven & blokken) vernieuwd
- 09-11-2022: Bougies, taster hogedrukpomp, luchtfilters (inlaat & interieur) vervangen
- 12-01-2023: Distributieriem, waterpomp, tandriem, spanrol, omlooprol, geribde riem vervangen (km-stand 135.702)
- 31-10-2023: Continental SportContact 5 banden rondom (225/35-R18) vernieuwd
- 23-01-2024: Wielnaven links en rechts voor & ABS-sensoren links en rechts voor vervangen
- 14-02-2024: Schokdempers Sachs Performance rondom vernieuwd
- Powerflex polycarbonaat motorsteunen
- BOSCH brandstoffilter
- Uitlaat rubbers
- Koelvloeistof en expansievat
- EBC gevlochten stalen remleidingen en dot 4.0 remvloeistof
- Nieuwe lichtsensor onder voorruit
- Airco leiding vervangen, gevuld en geserviced
- Origineel VW Helix subwoofer inclusief DSP
- Akoestische isolatie in de complete cabine tot aan de kofferbak
- Alcantara stuur reiniging
- Facelift VW logo's geplaatst
- Automatische-verlichting schakelaar geplaatst (originele schakelaar & ingeleerd incl. factuur)
- Olietemperatuur in MFA geactiveerd
Hoe rijdt de auto? Erg stug, maar verfijnd, wat precies is wat je wilt van een sportieve auto zoals deze.
Met 18 inch velgen, een 35-wang band en een verlaagd onderstel (af-fabriek) krijg je een pure en directe rijervaring.
Het vermogen van 330 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak met kortere worp, biedt volledige controle en een ongeëvenaarde rijervaring.
De hydraulische stuurbekrachtiging zorgt voor veel feedback, wat erg veel vertrouwen geeft tijdens sportief rijgedrag.
Met zijn lage gewicht en hoge vermogen, en zonder snelheidsbegrenzer, is deze Polo een echte 'autobahn killer'.
Menigt sportauto van het Duitse segment houdt deze Polo niet bij.
Is de auto betrouwbaar?
Deze Polo met CDLJ-motor is uiterst betrouwbaar. In de afgelopen ±23.000 km heeft de auto nooit een slag gemist.
De regensensor is enkel hersteld door de slechte installatie van de vorige eigenaar.
Extra's en documentatie
Deze Polo WRC komt met alle facturen van de uitgevoerde werkzaamheden en een gevuld serviceboekje.
Daarnaast wordt de auto geleverd met:
- Een nieuwe APK
- Dubbele matten set (rubber en stof)
- 2 sleutels
- 2 kleppen-systeem afstandsbedieningen
- Originele toebehoren zoals logo's, de lichtschakelaar etc.
Kortom: een unieke kans om een zeldzame en krachtige VW Polo WRC te bezitten. Meer informatie nodig? Hit me up!
De auto staat totaal niet in de weg gaat niet weg voor een te laag bod.
Overigens wordt er af en toe nog in gereden, dus de KM-stand kan lichtelijk oplopen.
Verdere informatie is te vinden op Instagram en Autoweek.
Instagram: Polo_wrc_301
Autoweek review: Volkswagen Polo (2013) #2 review
Autoscout advertentie: Klik hier
Bijlagen
-
IMG_4731.jpg369.2 KB · Weergaven: 37
-
IMG_4730.jpg312.8 KB · Weergaven: 29
-
IMG_4735.jpg309 KB · Weergaven: 25
-
IMG_4736.jpg311.9 KB · Weergaven: 24
-
IMG_4737.jpg378.5 KB · Weergaven: 20
-
IMG_4734.jpg316 KB · Weergaven: 26
-
IMG_4678.jpg131.2 KB · Weergaven: 33
-
IMG_4689.jpg479.7 KB · Weergaven: 33
-
Originele onderdelen.jpg312.7 KB · Weergaven: 31
-
Dynografiek.jpg615.8 KB · Weergaven: 27
-
IMG_4717.jpg88.2 KB · Weergaven: 29
-
IMG_4716.jpg166.3 KB · Weergaven: 27
-
IMG_4710.jpg105.7 KB · Weergaven: 27
-
IMG_4709.jpg106.7 KB · Weergaven: 22
-
IMG_4707.jpg103 KB · Weergaven: 21
-
IMG_4705.jpg140.4 KB · Weergaven: 21
-
IMG_4706.jpg111.5 KB · Weergaven: 23
-
IMG_4702.jpg460.3 KB · Weergaven: 26
-
IMG_4701.jpg588.7 KB · Weergaven: 25
-
IMG_4697.jpg107.2 KB · Weergaven: 23
-
IMG_4688.jpg418.7 KB · Weergaven: 20
-
IMG_4684.jpg213 KB · Weergaven: 18
-
IMG_4680.jpg84.5 KB · Weergaven: 20
-
IMG_4679.jpg98.5 KB · Weergaven: 20
-
IMG_4677.jpg124 KB · Weergaven: 24
-
IMG_4676.jpg336.3 KB · Weergaven: 22
-
IMG_4675.jpg112.4 KB · Weergaven: 23
-
IMG_4674.jpg102.1 KB · Weergaven: 20
-
IMG_4670.jpg86 KB · Weergaven: 20
-
IMG_4669.jpg71.6 KB · Weergaven: 22
-
IMG_4668.jpg55.1 KB · Weergaven: 20
-
IMG_4667.jpg263.2 KB · Weergaven: 21
-
IMG_4666.jpg367.2 KB · Weergaven: 18
-
IMG_4665.jpg580.7 KB · Weergaven: 16
-
IMG_4664.jpg296.5 KB · Weergaven: 17
-
IMG_4663.jpg323 KB · Weergaven: 17
-
IMG_4662.jpg321.6 KB · Weergaven: 17
-
IMG_4660.jpg155.8 KB · Weergaven: 15
-
IMG_4659.jpg252.9 KB · Weergaven: 17
-
IMG_4658.jpg134.6 KB · Weergaven: 16
-
IMG_4657.jpg351.2 KB · Weergaven: 22
-
IMG_4655.jpg365.6 KB · Weergaven: 27
-
IMG_4644.jpg219.7 KB · Weergaven: 25
-
IMG_4636.jpg306 KB · Weergaven: 25
-
IMG_4640.jpg237.3 KB · Weergaven: 29
-
IMG_4642.jpg328 KB · Weergaven: 30
-
IMG_4643.jpg275 KB · Weergaven: 34
-
IMG_4654.jpg329.5 KB · Weergaven: 32
-
IMG_4641.jpg228 KB · Weergaven: 34
-
IMG_4729.jpg498.5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt: