Voorgloeilampje knippert, auto in noodloop

Beste forumleden,

Op 31 januari begon mijn voorgloeilampje te knipperen en merkte ik dat de auto geen vermogen meer had. Hij zat in de noodloop. De auto werd uitgelezen door de ANWB en deze vond de volgende foutcodes:

P00AF
Module regelmagneetklepe A vuldruk
turbo/compressor, (incorrecte werking)

P2563
circuit positiesensor A vuldrukregeling
turbocrompressor buiten
grenswaarden/incorrecte werking

De auto deed het na een tijdje weer gewoon normaal.
De auto is toen nagekeken door de garage, maar ze konden toen ook niks vinden. Wel zat er een turboslang een beetje los en deze hebben ze weer aangedraaid. Dus geen kapotte turbo of iets dergelijks (gelukkig).

Helaas vandaag weer hetzelfde lampje dat begon te knipperen en de auto weer laten uitlezen door de ANWB. Ik heb de foutcode helaas niet genoteerd, maar weer iets met de turbocompressor/druk. Daarna een rondje gereden met de ANWB man en de turbodruk is gemeten en alles was weer in orde. Volgens de meneer van de ANWB is het puur softwarematig en vanwege een of andere trigger gaat de auto in de noodloop.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? De auto is al een keer nagekeken en men kon niks vinden. Ook volgens de ANWB is het niks motorisch en ook geen kapotte turbo of los zittende slangetjes. Momenteel heb ik dus een auto die op zich prima rijdt, maar zo nu en dan in de noodlood kan raken. Het eventjes uitzetten van de auto en vervolgens weer aanzetten lost het dan steeds weer op.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Ik heb een afspraak gemaakt bij Vagtechniek. Helaas kan ik er pas donderdag terecht. De VW dealer kon pas over 2 weken.
De auto kwam vanochtend weer in de noodloop terecht. Momenteel rijdt hij wel, maar merk ik wel zeker een vermogen verlies.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!