Voorstellen Voorstelrondje en een vraag!

Hi, ik ben Monique en 29 jaar oud. Ik heb al sinds dat ik mijn rijbewijs haalde een GTI gewild en na lang sparen ben ik dan nu trotse eigenaresse van een witte Polo GTI 1.8 uit 2016.

Ik heb helaas momenteel alleen deze foto omdat ik met het volgende zit en daarbij heb ik jullie hulp nodig.

Het probleem: ze is wit, dus heeft wat meer liefde nodig om haar kleur te behouden. En daarmee bedoel ik dat ze snel vies word. Nu heb ik bij mij in het dorp 1 wasstraat en die staat niet al te best aangeschreven en wil ik haar dus met de hand gaan wassen.

Echter ben ik echt nieuw in deze wereld want ik had altijd van die auto’s waar je nog niet dood in gevonden wil worden, haha!

Nu ken ik alleen het merk “stip” en hoor ik van veel mensen dat ik beter ergens anders m’n spullen kan halen omdat ze een aardig hoog prijskaartje hebben.

Nu wil ik jullie vragen of jullie misschien andere alternatieven hebben voor mij, zoja welke? Want ik zie op internet zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En wat is nou echt essentieel om aan te schaffen?
 

Bijlagen

  • IMG_0340.jpeg
    IMG_0340.jpeg
    480.7 KB · Weergaven: 31
Volkswagen  Polo 6r  1.8 TSI 141 KW BMT GTI 
Welkom op het forum monique en mooie GTI heb je. Er zijn best wel goede wasstraten te vinden maar die kunnen niet op plekken komen waar je met de hand wel kunt komen. Een auto kun je op meerdere manieren "schoon" houden. Het ligt er maar net aan hoever je wilt gaan. Auto met de hand wassen (ik heb er 3 om bij te houden) kost mij als ik het goed wil doen 2 uur. Maar het kan ook in een half uurtje.
Hier kan je bijna alles vinden wat je nodig hebt voor een stralend resultaat.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: xmvs94
Welkom!

Een goede how to voor het wassen van je auto (vrij uitgebreid, wees voorbereid :)) ; link.

Ik ben zwaar fan van foamen, specifiek met bilthamber ( een van de weinige die echt schoonmaakt). Deze schuimt niet zoals de wasstraat foamers maar het gaat hier om het effect (schoonmaken). Door te foamen kan ik de schoonmaak tot 3 a 4 keer uitstellen, een wereld van verschil sinds ik foam! Hiervoor heb je wel een foamer nodig natuurlijk link (voor karcher adapter; link)+ bilthamber foam link.

Zeep boeit niet zoveel imo, zelfs die van de action doet het prima nadat je hebt gefoamed, als je maar niet aan de gang gaat met gele sponsen :) Gebruik bij het sponzen ook veel water, zo loopt eventueel vuil weg voordat je lekker loopt de boenen. Bij het handmatig wassen van de auto deel ik de auto altijd op in 3 delen, de schone welke als eerst schoongemaakt moet worden (moterkap, dak bovenkant deuren, bumpers) en de meer vervuilde delen (onderkant deur, wieltrim en alle onderkanten van de bumpers.

En als laatst de velgen+banden; na het foamen spuit ik een reiniger op de banden (dasty kan ook gebruikt worden, hoeft niet veel te zijn). na een paar minuten kun je die bruine banden boenen zodat ze zwart worden. Spray/breng hierna een product aan zodat ze zwart(er) worden/blijven (action heeft ook wel een busje om eens te proberen. Boen deze wel uit, deze glimt imo wat teveel anders.

Gebruik bij de banden en velgen nooit dezelfde sponzen voor die je gebruikt voor lakdelen, er kan namelijk remstof/slijpsel in je spons komen. Hiermee voorkom je zoveel mogelijk dat je met vuil je auto loopt schoon te maken ....

Mocht je dit allemaal leuk vinden kun je de hobby verder ontsporen met waxen, spraytjes en andere veelte duren producten :rolleyes:
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  • Leuk
Waarderingen: xmvs94
Welkom!

Een goede how to voor het wassen van je auto (vrij uitgebreid, wees voorbereid :)) ; link.

Ik ben zwaar fan van foamen, specifiek met bilthamber ( een van de weinige die echt schoonmaakt). Deze schuimt niet zoals de wasstraat foamers maar het gaat hier om het effect (schoonmaken). Door te foamen kan ik de schoonmaak tot 3 a 4 keer uitstellen, een wereld van verschil sinds ik foam! Hiervoor heb je wel een foamer nodig natuurlijk link (voor karcher adapter; link)+ bilthamber foam link.

Zeep boeit niet zoveel imo, zelfs die van de action doet het prima nadat je hebt gefoamed, als je maar niet aan de gang gaat met gele sponsen :) Gebruik bij het sponzen ook veel water, zo loopt eventueel vuil weg voordat je lekker loopt de boenen. Bij het handmatig wassen van de auto deel ik de auto altijd op in 3 delen, de schone welke als eerst schoongemaakt moet worden (moterkap, dak bovenkant deuren, bumpers) en de meer vervuilde delen (onderkant deur, wieltrim en alle onderkanten van de bumpers.

En als laatst de velgen+banden; na het foamen spuit ik een reiniger op de banden (dasty kan ook gebruikt worden, hoeft niet veel te zijn). na een paar minuten kun je die bruine banden boenen zodat ze zwart worden. Spray/breng hierna een product aan zodat ze zwart(er) worden/blijven (action heeft ook wel een busje om eens te proberen. Boen deze wel uit, deze glimt imo wat teveel anders.

Gebruik bij de banden en velgen nooit dezelfde sponzen voor die je gebruikt voor lakdelen, er kan namelijk remstof/slijpsel in je spons komen. Hiermee voorkom je zoveel mogelijk dat je met vuil je auto loopt schoon te maken ....

Mocht je dit allemaal leuk vinden kun je de hobby verder ontsporen met waxen, spraytjes en andere veelte duren producten :rolleyes:
Hahah, wat een fijne uitleg! Heel erg bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.8 TSI 141 KW BMT GTI 
Welkom Monique!

Mijn favoriete merk is CarPro en dan in de vorm van:
  • Iron X LS cleaner Voor de velgen, lak en ruiten (Vooraf gebruiken om metaaldeeltjes af te breken zodat je geen mini-krassen krijgt)
  • Lift active snow foam Zoals de naam zegt is dit een foam dat middels een hogedrukspuit op de auto gespoten kan worden (Dit zal de viezigheid van de lak halen en 'omhoog' trekken, zodat je het er makkelijk af kan spuiten met water)
  • Hydrofoam wash & coat Het daadwerkelijke wasmiddel!
  • Spotless 2.0 Tegen watervlekken (Na het wassen)
  • Perl Coat Voor de rubberen, plastic en lederen delen (Na het wassen als coating zodat de rubbers niet uitdrogen en/of verkleuren)
  • Clarify glass cleaner Voor de binnenkant van de ruiten

En mocht je helemaal los willen gaan dan adviseer ik het volgende:
  • FlyBy30 full kit Dit spul zorgt ervoor dat alle regendruppels boven 50 km/u wegrollen van de ruit
  • CQuartz SiC 30ml De welbekende 'glascoating'. Maar advies is om dit door (of met) een professional toe te passen

Teveel informatie? Koop dan gewoon dit:
Multi X - multi purpose cleaner Multi inzetbaar en werkt op vrijwel alles

Detailschuur geeft ook 10% korting op de eerste bestelling met code ilovedetailschuur

Zoals je kan lezen zijn er echt heuuuul veel opties, dus begin simpel en breid het langzaam uit als het je interesse wekt.
Het eindresultaat wordt steeds mooier en 'beter' naarmate je betere producten gaat gebruiken. Toch @capszz ?
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!