Vraag over veiligheid

Wellicht niet het goede forum deel maar ik stel hem toch :)
Ik heb al een tijd op het net lopen zoeken maar kon er eigenlijk niets over vinden, misschien kijk er wel gewoon overheen.
Maar dus mijn vraag, misschien dat de experts op het forum er iets over weten.
Stel, ik rij in Tietjerkstradeel en ik voel mij onveilig en mijn deuren gaan automatische op slot wanneer ik harder dan 15 kilometer per uur rij of ik doe ze handmatig op slot.
Na verloop van tijd (ik hoop natuurlijk dat dit nooit zal gebeuren) krijg ik een ongeluk en raak ik buiten bewustzijn.
Worden de deuren dan automatische van het slot gehaald door een sensor of zoiets of moeten hulpdiensten of omstanders dan een ruit inslaan om te kunnen helpen?
 
Poeh, goeie vraag!
Geloof dat ik in het boekje heb gelezen dat de deuren automatisch van het slot gaan bij het openen van de deur vanuit binnen, of het verwijderen van de sleutel uit het contact..

Over een ongeluk wordt daar niet gesproken maar ik denk het eigenlijk niet dat ze dan opengaan. Er zou dan een signaal vanuit de airbags moeten komen zodat de boordcomputer de deuren zou moeten openen, maar wat als de airbags niet afgaan?
(aan de andere kant, mocht je het bewustzijn verliezen in een ongeluk dan is de auto vaak toch al zwaar beschadigd dus maakt een ruitje niet meer uit)

laten we er indaad maar niet van uitgaan dat iemand het nodig heeft..
 
Zodra de crashsensor een aanrijding detecteert, gaan automatisch je deuren van het slot.
Maar waarom je vraag? Als het zover zou komen dat je geholpen moet worden door hulpverleners, maak je je dan nog druk over schade aan een ruit?
Hopelijk heb je in zo'n geval geen last van je nek, want dat word je de eerste in Nederland met een Polo Cabrio...
 
Volgens mij gaan de deuren sowieso open als er een airbag open klapt. Ook brandstof toevoer wordt gelijk stop gezet...

Heb het helaas nergens op zwart wit staat maar heb het zeker ergens gelezen!
 
Klopt dat bij het openen van de deuren of het verwijderen van de sleutel de deuren vanzelf van het slot gaat. En natuurlijk maak ik me niet druk om een ruitje die ze moeten inslaan :)
Van mijn part moeten ze de gehele auto in zo'n geval om me heen weg knippen.
Maar ik moest daar van de week ineens aan denken dus ik dacht ik gooi het eens in de groep.
Laat ik het anders formuleren, gaan de deuren automatische van het slot wanneer er een aanrijding zou plaats vinden wanneer ik ze zelf op slot heb gedaan of wanneer deze automatisch op slot zouden gaan.
Ik kan er niets over vinden via de volkswagen site of zo terwijl het wellicht wel eens belangrijk kan zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!