vreemde geur in de auto

Sinds een paar week heb ik af en toe een vreemde geur in de auto. Het stinkt een beetje naar verrot lang staand water/ putlucht.
Het probleem alleen is dat ik totaal niet kan vinden waar het vandaan komt. Ik heb alle mogelijke opties met de ventilator al gedaan airco aan/uit hard zacht op het raam/uit de roosters. Ook heb ik zo ongeveer de hele auto besnoven :mrgreen: maar ik ruik het ook nergens. Niet uit de stoelen, vloerbedekking, achterbank of kofferbank. Ook geen dode dieren onder de motorkap(kan maar zo...)

Het vreemde is je ruikt het ook niet altijd maar ik kan het ook niet nabootsen wanneer ik het wel ruik. het was een tijd achter elkaar na +- 10 minuten op de snelweg.(ik woon vlak naast de oprit)

Ik heb wel een aantal dingen tegelijk in ongeveer dezelfde periode gedaan/vervangen, katalysator, carterpan(los geweest + nieuwe pakking), nieuw interieur filter(eruit gehaald, ruikt gewoon fris) nieuw luchtfilter, stoelen schoongeboend met interieurspray (je zou denken dat je dit ruikt maar ik ruik in de stoelen echt niks) Airco bijgevuld(was niet leeg en gebruikte hem vaak ook in de winter) en als laatste de speakers vervangen.

Nou zat ik te denken, de oude speakers zaten vastgekit en dus soort van luchtdicht tegen de deur aan. De nieuwe speakers zitten gewoon met de plastic spacers tegen de deur aan zonder kit. Zou de lucht hier misschien weg kunnen komen? Uit de deur?
Als het regent kan er misschien vocht tussen het raamrubber naar beneden vallen in de deur en hierdoor een putlucht creëren? Ik kan ook nergens een gaatje onderaan de deur vinden waar eventueel vocht weer uit de deur kan lopen, ik heb meerdere auto's gehad die dit wel hadden. Heeft de 6r dit niet?

Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt en zou het iets anders kunnen zijn?

Volkswagen  6R 
Kijk eens onder je paravan rechts.
Daar zit een rooster en daar wil nog wel eens derrie voor liggen.

Audi  A3 8Y 
Lijkt mij de Paravan met veel troep erin en daardoor stilstaand water.
Als het een rotte eierenlucht is, misschien een kleine lekkage bij de katalysator?

Volkswagen  Polo AW 
Kijk eens onder je paravan rechts.
Daar zit een rooster en daar wil nog wel eens derrie voor liggen.
Goeie tip. Ik zal het eens checken.

Lijkt mij de Paravan met veel troep erin en daardoor stilstaand water.
Als het een rotte eierenlucht is, misschien een kleine lekkage bij de katalysator?
Ja dat zou kunnen. Maar hij is intussen na het monteren van de katalysator ook door de APK gekomen.

Volkswagen  6R 
Ik heb de paravan gecheckt die is mooi schoon.
Ik zal eens kijken of ik de condensor schoon kan maken met iets.

Kan het ook zijn dat de afvoer van de airco verstopt zit ? En hij het condens vocht niet goed kan afvoeren? Als ik de airco aan heb gehad op de ontwasem stand en ik zet hem uit dan beginnen de ramen ook snel vochtig te beslaan.

Weet iemand waar die buisjes/leiding zitten? Dan kan ik kijken of er daar ergens vochtig is.

Volkswagen  6R 
Ik heb de paravan gecheckt die is mooi schoon.
Ik zal eens kijken of ik de condensor schoon kan maken met iets.

Kan het ook zijn dat de afvoer van de airco verstopt zit ? En hij het condens vocht niet goed kan afvoeren? Als ik de airco aan heb gehad op de ontwasem stand en ik zet hem uit dan beginnen de ramen ook snel vochtig te beslaan.

Weet iemand waar die buisjes/leiding zitten? Dan kan ik kijken of er daar ergens vochtig is.
Condensor schoonmaken heeft totaal geen zin, deze zit namelijk bij de radiator.
Ik denk dat je verdamper gewoon nare luchtjes geeft.
Je kan het proberen dmv een geurbehandeling met zo een flesje.
De verdamper schoonmaken kan ook niet want dan moet je dashboard en kachelhuis er uit.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!