VW Polo 1.4TDI hapert bij kou tussen 1000-2000 toeren

Beste leden,

Ik merk aan mijn VW Polo 1.4TDI 60k gereden uit 2014 dat als je linear gas geeft, bij een koude start, dat hij tussen de 1000-2000 rpm paar keer hapert. Dit terwijl ik op een niveau gas geef. Dus ik hou me voet stijf.

Ik merk dat hij dan 3,4 keer hapert en terugslaat, maar hij stijgt wel in RPM. Bij een warme motor op een gegeven moment merk ik dit niet meer. Het maakt niet uit in welke versnelling ik ook zit, 1 2 of 3. Bij een koude start merk je dit.

Wat kan het probleem zijn?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4tdi 
@Lga hoor je een doffe getik erbij? Dan zou ik naar de dealer gaan. Had het zelfde probleem dat mijn polo (ook 1.4 tdi) haperde. Eindstand de dubbele vliegwiel laten vervangen voor een vaste vliegwiel op kosten van VW. Het is een kwaal bij een aantal volkswagens.
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!