VW Polo 6R Blue GT, prijzen bekend!

Volgens recente rapporten, een technologie beladen Polo 1.4 Active Cylinder Technology (ACT) model wordt gelanceerd in het najaar van 2012. De revolutionaire motoren Polo maakt gebruik van nieuwe 1.4 TSI van Volkswagen unit met ACT, de eerste vier-cilinder motor in de wereld met cilinder uitschakeling technologie. Al snel worden ingevoerd in de nieuwe Audi A1 Sportback., En het verbeteren van zowel het brandstofverbruik en de C02-uitstoot onder lichte motorbelastingen de 138pk motor wordt uitgeschakeld twee cilinders wanneer het apparaat is minder stress, het weergeven van een 'twee-cilinder mode' waarschuwing verklikker in het dashboard display.


Prototypes (zoals de Braunschweig-geregistreerde auto hierboven afgebeeld op de wegen buiten Wolfsburg) reeds de ronde doen. Groot-Brittannië autorijden titel What Car? Heeft reeds testte de auto, en dat "VW bronnen de Polo ACT suggereren een stand-alone model in de serie zijn. Een prijs van rond de 20.247 euro lijkt waarschijnlijk. 'De nieuwe motor, een lid van de nieuwe EA211 familie van Volkswagen, is een van de eerste vruchten van flexibele het bedrijf nieuwe Modular Transverse Matrix (MQB) chassis en het platform technologie.

VW stelt dat MQB (de Duitse vertaling is Modularer Querbaukasten) synergie exploiteert in de belangrijkste technologieën in het voertuig klassen, het maken van luxe-technologieën toegankelijk zijn voor high-volume modellen. De eerste producten van de nieuwe dwars geplaatste motor systeem zijn naar verluidt de Mk 7 Golf en Audi A3, zowel door voor de lancering later dit jaar. De MQB zal ook naar beneden uit te breiden tot de Polo (we veronderstellen de volgende generatie model) en heeft ook betrekking Beetle, Jetta, Scirocco, Passat, CC, Tiguan, Touran en Sharan.

Het maken van de productie eenvoudiger, al deze modellen kunnen in theorie worden geproduceerd op dezelfde lopende band, ondanks hun verschillende wielbases en spoorbreedte. Alle motoren zullen gelijkmatig worden gemonteerd, met de EA211 benzine-familie (motoren met 59-149pk) en EA288 diesel familie (motoren met 89-189pk) de belangrijkste ingrediënten van het nieuwe systeem. Hybride-aandrijving en andere alternatieve brandstoffen powerplants ziet ook modules gemonteerd op dezelfde plaats op elke variant, het snijden van de productiekosten aanzienlijk. Volkswagen zegt dat MQB zal het ook mogelijk de groep individueel op maat voertuigen die kan veel meer concurrerend worden verkocht in diverse van het bedrijf de wereldwijde markten.

Klik hier voor de eerste afbeeldingen.


Gr,
Enzo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: VW Polo 6R Blue GT

Volgens mij was het Chrysler toch die op de 300C al een dusdanig cilinder-uitschakel-systeem had? Bij stadsgebruik injecteerde en ontbrandde enkel 4 van de 8 cilinders meen ik mij te herinneren.
Ik vraag me af als je bij een 4-cilinder 2 cilinders uitschakelt, hoe de balans intern dan blijft? Zou het niet gaan trillen of leiden tot onregelmatige slijtage van hoofd- & drijfstanglagers? Hopelijk hebben de knappe koppen in Wolfsburg er genoeg mee getest :lol:
 
Re: VW Polo 6R Blue GT

hmm screenies doen het niet ? ik zie ze wel lol btw zoveel is er niet te zien alleen een polo met een gti achterbumper voorbumper gewoon van de normale variant! Big Grin
 
Ben benieuwd wat het verbruik van deze motor zal worden. Ik rij meestal erg rustig, maar het is altijd prettig en veilig om wat vermogen achter de hand te hebben.
 
Koppel is voor versnellen, vermogen is voor (top)snelheid. Voor tussensprintjes, bijv. op de snelweg vanaf 90 km/h, heb je het meest aan koppel. In de dagelijkse praktijk zul je tussen beide motoren weinig verschil merken, denk ik...
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Koppel is voor versnellen, vermogen is voor (top)snelheid. Voor tussensprintjes, bijv. op de snelweg vanaf 90 km/h, heb je het meest aan koppel. In de dagelijkse praktijk zul je tussen beide motoren weinig verschil merken, denk ik...

Mag toch wel hopen dat er wat meer verschil in zit dan alleen die 40 pk. Al blijf ik het vreemd vinden dat ze de GTI en de Blue GT het zelfde aantal in koppel hebben.
 
Nog eens nadenkend... het maximum koppel van de GTI motor komt al vrij door enkel de compressor, of niet? Dan is kennelijk de turbo anders, en de compressor niet: zelfde koppel (nog in het toerenbereik van de compressor), lager vermogen (in het toerenbereik van de turbo).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Een beetje jammer niet?! Ik had wel gedacht ze komen met een nieuwe bodykit of een serieuze aanpassing aan de buitenkant. Maar oh nee! Zegt brilsmurf LOL.


1. Polo 1.2 Zelfde uitstraling
2. Polo 1.4 16v= Nee wordt niet meer verkocht Zelfde uitstraling
3. Polo 1.2 tsi 90 PK voor gekomen ( zelfde uitstraling)
4. Polo 1.2 tsi 105 PK (zelfde uitstraling)
5. Dan komt er ineens een R-line waar je een 90 of 105 pk blok in krijgt. Denk ik bij mezelf bouw direct een echte R-line, 1.6 turbo. Maar ja who am i gelukkig is het de uitstraling die het compenseert het blijft de mooiste Polo qua uitstraling tot nu toe.
6. De Blue GT met 140 PK die dezelfde "uit"straling zal hebben de GTi beetje jammer.

Toch heb ik 1 dingetje gezien, wat ik best wil aanschaffen wat geen enkele polo nu heeft.
 
mee eens, ze hadden de GT beter met het facelift model kunnen meegeven, vind deze creatie helemaal niks

Zie nu pas waar je vandaan komt Webgangster, kom regelmatig bij jou in de buurt :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!