VW POLO 6r ventilator kachel (aanjager) defect en moet vervangen worden. Hellup

metertje

Nieuw lid
In mijn polo 6r 1.2 bluemotion diesel is de kachelventilator defect geraakt.
Volgens garage moet vervanging 325 euro kosten.
Helaas heb ik dat niet en moet een 2e hands ventilator zelf inbouwen.
Wie heeft een schema of foto's waar en hoe deze vervangen kan worden.

In mijn polo 6r 1.2 bluemotion diesel is de kachelventilator defect geraakt.
Volgens garage moet vervanging 325 euro kosten.
Helaas heb ik dat niet en moet een 2e hands ventilator zelf inbouwen.
Wie heeft een schema of foto's waar en hoe deze vervangen kan worden.

OK zelfonderzoek

Ventilator zit achter dashboardkast. Deze verwijderen en gebruikte ventilator installeren.
Tijd: 20 minuten kosten ventilator 75 euro + 20 minuten eigen tijd.
En dat moet bij een dealer 325 euro kosten. Pfft!

ja.. belachelijke kosten. Bij mij ging ie in Zwitserland kapot. Gelukkig werd het gedekt door de verlengde garantie en heeft het me uiteindelijk niets gekost behalve een hete rit.

Tja... origineel nieuwe onderdelen kosten flink wst geld en de monteur die er aan werkt kost ook al snel 90 euro per uur ;)

Wat zijn de verschijnselen eigenlijk bij een defecte kachel ventilator? Alleen hete lucht ofzo?

Mijn 6R BM had ook kachel problemen. Zaterdag wezen skiën in winterberg, zondag ochtend deed de kachel niks meer, geen lucht, geen motorgeluid niks.

In nederland aangekomen (waren blij met de stoelverwarming) ben ik bij de lokale apk garage langs gereden. De zekeringen bleken goed te zijn, toen heeft de monteur paar klappen op de kachel motor (?) gegeven onder de dashboardkastje en ineens begon de boel weer te lopen.

Het zou iets met oxidatie/condens en warm/koud weer te maken hebben werd er gezegd. Of het probleem terug kan komen werd me niet echt duidelijk. Zijn er nog mensen die herkenning hebben hierbij ?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!