Voorstellen matthiaslp: VW Polo 9N3

Hoi allemaal,

Sinds juni 2023 ben ik de eigenaar van een mooie Polo 9N3 1.2 12V. Heerlijk met stoelverwarming, airco en cruise-control, maar helaas ook wat hardnekkigere problemen.
Sinds ik de Polo heb gekocht heb ik wat kleine dingen opgelost:
  • Raamschakelaar achter werkte niet bij de bestuurder, nieuwe schakelaar in gezet.
  • Ruitenwisser achter lijkt niet goed tegen de ruit aan te worden gedrukt. Ook met een nieuw armpje is dit nog steeds niet ideaal.
  • Een van de fijnste upgrades vind ik de Pioneer autoradio die ik er in heb geplaatst. Lekker met CarPlay, fijn voor lange ritten naar kantoor.
  • Allerlei andere kleine dingetjes.
Helaas heb ik twee problemen die toch wel wat vervelend zijn en ervoor zorgen dat ik niet altijd even ontspannen rijd met de Polo:
  • Olieverbruik: voor mijn idee ongeveer 1 liter per 1500-2000 km, maar ik ben het sinds kort wat strakker aan het bijhouden.
  • Motorstoring: vrij snel sinds ik de Polo heb gekocht, kreeg ik de code P0171, waar ik, helaas tevergeefs, al aardig wat voor heb geprobeerd. Maar hiervoor maak ik zo een nieuwe post aan :)

Ik heb al een en ander op dit forum meegelezen en heb er al veel aan gehad.

Groetjes,
Matthias
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12V 69pk 
Welkom.

Wist je dat we hier gek zijn op foto's?

  • Ruitenwisser achter lijkt niet goed tegen de ruit aan te worden gedrukt. Ook met een nieuw armpje is dit nog steeds niet ideaal.
Laat de ruitenwisser een flinke plek in het midden van de ruit achter?
Zo ja, dan ligt dat niet aan de ruitenwisser o.i.d. maar aan de ruit zelf.
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is een nieuwe achterruit de enige optie.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: matthiaslp
Snap ik! :) Heb even geen goede foto bij de hand, maar ik zal binnenkort even wat maken.

Voor wat betreft de ruitenwisser: daar was ik al een beetje bang voor. Er blijft inderdaad in het midden (precies in het zicht naar achteren) een grote plek over waar niet wordt gewist.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12V 69pk 
Een originele wisserarm blijft beter zitten op de achterruit.
Bij een vriendin ooit een immitatiewisser gemonteerd op haar 9N3 en was helemaal nix.
De veer van de oude gebroken wisser overgezet in de immitatie was al een heel stuk beter.
Later gewoon een originele gekocht en alle problemen waren over.

Wellicht even op de sloop kijken voor een goed gebruikte, vergeet geen trekker mee te nemen,
ze willen nog wel eens vastgeroest zitten. (de moer in de arm op de bout op de klep)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!